Terechte puntendeling in Liesel

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

11 december 2016 14:15

Janssens, H.

MK-Voor beide clubs stond er deze middag veel op het spel. Excellent moest na twee onnodige verliespartijen weer punten halen om met een goed gevoel de winterstop in te kunnen gaan terwijl voor Liessel na een goede serie bij winst de aansluiting met de middenmoot te behalen was. Onder een mooie december-zon (zie foto) werd de wedstrijd op het mooie sportpark De Smeltkroes in Liessel gespeeld.

Reeds in de vijfde minuut kwam Excellent op voorsprong door een doelpunt van Nikky Cornelissen na een korte  combinatie voor het doel van Liessel. Hierna pakte Liessel  het initiatief met  enkele kansen tot gevolg  en een gevaarlijke vrije trap miste maar net doel. In de veertiende minuut ging een schuiver van Timo Cornelissen vlak voor het doel van Liessel  langs. Kort hierna volgde weer een goede kans voor Excellent speler Chris van Duinhoven na goed voorbereidend werk van Frans Cuppers.

Na een overtreding op hemzelf begaan kreeg Chris van Duinhoven een gele kaart. De periode voor rust was Liessel de bovenliggende partij maar dit leverde nog geen doelpunt op.

In de tweede helft golfde het spel wederom op en neer met twee aanvallend ingestelde ploegen wat kansen aan beide zijden opleverde. Kort na rust kwam Stephan Schellekens  weer in het veld voor Excellent na een lange blessure-periode.

Een mooi schot van Timo Cornelissen kon niet klemvast gepakt worden door de Liessel-goalie en stuitte terug voor de voeten van Frans Cuppers die ook weer tegen de keeper schoot. Kort hierna zorgde Luc Engels voor de 1-1 door na een mooie kap-actie de bal met veel gevoel over de Excellent keeper te lobben. Een erg mooi doelpunt.

De eveneens na een lange blessureperiode ingebrachtte Roel Verberk werd bij een snelle uitbraak zwaar uit balans gebracht door een verdediger van Liessel maar de scheidsrechter wuifde de overtreding weg.  Geen vrije trap en geen gele kaart !!

Bij Liessel vielen diverse blessures te noteren wat zeker niet door ruw spel van Excellent-zijde werd veroorzaakt. Toch kregen drie Excellent-spelers een gele kaart ondanks de sportieve aard van de wedstrijd.

Al met al een terechte puntendeling waarmee beide ploegen de winterstop in kunnen gaan.