We zijn verslagen.

Sportclub Leeuwen 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

27 november 2016 14:30

Lenssen, K.

MK- De beide clubs zijn afgelopen jaar gepromoveerd en spelen op dit moment in de brede middenmoot van de derde klasse C. Voor aanvang van de wedstrijd hadden de clubs eenzelfde aantal verliespunten dus de aansluiting met de top stond deze middag op het spel en bij zowel Excellent als bij Sportclub Leeuwen konden diverse geblesseerde spelers niet opgesteld worden.

Excellent begon goed aan de wedstrijd. Er werd meteen druk gezet wat resulteerde in een mooi afstandsschot van verdediger Martijn Wientjes wat echter over het doel ging. Het verdere vervolg van de wedstrijd was Excellent de betere ploeg wat resulteerde in diverse kansen voor de bezoekers.

Een vrije trap van Timo Cornelissen werd  door de keeper van SC Leeuwen onschadelijk gemaakt. In de 18e minuut ging Rik van Koulil alleen op de keeper af en trachtte met een stiftbal de keeper te verschalken echter de bal had niet genoeg hoogte. Meerdere kleinere kansen werden daarna niet benut door Excellent. In de 40e minuut dan eindelijk een eerste doelpoging van Sportclub Leeuwen maar het schot ging hoog over.

Na de thee eenzelfde spelbeeld. Excellent was de bovenliggende partij wat resulteerde in goede kansen voor o.a. Frans Cuppers, Daan Verberk en Rik van Koulil. De bal wilde deze middag  nadrukkelijk niet in het doel van Sportclub Leeuwen. Ook het inbrengen van Chris van Duinhoven, na een lange slepende blessure,  had niet het gewenste effect voor Excellent.

En zoals zo vaak  : Als de bal niet in het ene doel wil gebeurt het juist aan de overkant. Een keiharde voebalwet. In de 67e minuut kreeg Sportclub Leeuwen goed en wel de eerste echte grote kans. De Excellent verdedigers gleden uit en  linksbuiten Brian Schofield scoorde vanaf links met een harde schuiver via de binnenkant van de paal.

In de tweede helft vielen er verder nog enkele gele kaarten te noteren voor beide ploegen in deze overigens sportieve wedstrijd die echter steeds rommeliger werd.

Excellent trachtte nog wel de wedstrijd te laten kantelen maar zonder succes en de Leeuwen speelden het slim uit.