BELANGRIJKE ZEGE EXCELLENT 1 TEGEN MVC '19

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

6 november 2016 14:30

Kerkhof, R.P.J.H.

OPLOO - [TT] Excellent heeft vanmiddag tegen MVC '19 een belangrijke overwinning geboekt. Door de overwinning zijn de staartploegen in de 3e klasse C op grotere afstand gezet en heeft het zich opnieuw in het linkerrijtje gemeld.

Vandaag kwam MVC '19 uit Maasbree naar Het Domein. MVC '19 sprokkelt de punten nog wat moeizaam bij elkaar, maar kon bij een overwinning Excellent passeren.

Het openingskwartier was duidelijk voor de Limburgers. Excellent onderging het spel; de bal was doorgaans voor MVC '19. In de vijfde minuut resulteerde dit balbezit tot een vrije schietkans binnen het strafschopgebied. Keeper Erik Hubers hoefde niet in actie te komen, want de bal was niet op de goal gericht. Na het openingskwartier bracht verdediger Mark Thomassen Frans Cuppers in kansrijke positie. Het schot van de Oploose spits werd gepakt door de jonge keeper van de gasten. Vanaf dat moment werd de wedstrijd evenwichtiger. Daarbij werd Excellent wel gevaarlijk en kreeg MVC '19 nauwelijks ruimte om gevaarlijk te kunnen worden.  Dit was vooral het gevolg van het feit dat de ploeg van trainer Michiel Jans vanmiddag aan basisvoorwaarde één, strijd leveren, voldeed.

Eén van de hoogtepunten van de wedstrijd was, in de 22e minuut, een razendsnelle counter van Excellent. Aanvoerder Teun Verberk  stak het middenveld over, waarna spits Frans Cuppers de rest mocht doen. Hij tikte de bal naast de doelman, maar ook naast de goal. Tien minuten voor rust mocht Nicky Cornelissen twee vrijwel identieke hoekschoppen nemen. De eerste werd bij de tweede paal ingekopt door middenvelder Loid Schellekens. Een verdediger kon op de doellijn nog redding brengen. Bij de volgende corner kopte verdediger Martijn Wientjes de bal bij de tweede paal in en stond Frans Cuppers op de juiste plaats om de ruststand op het scorebord te zetten: 1-0.

De tweede helft begon met een enorme kans voor Excellent, daarna was het spel van Excellent ruim een kwartier lang erg onrustig en gehaast. Mede hierdoor wankelde Excellent en rook MVC '19 kansen. Het bleef echter bij ruiken voor de Limburgers: het spel was aardig, maar ze hadden geen speler die het verschil kon maken opgesteld. Halverwege de tweede helft herstelde Excellent het evenwicht en werd de moegestreden aanvaller Daan Verberk vervangen door Stefan Broeks. Een kwartier voor tijd stuurde middenvelder Bart van Duijnhoven aanvaller Rick van Koulil diep. Deze liet de Maasbreese rechtervleugelverdediger zijn hielen zien en krulde van ruim buiten het strafschopgebied de bal in de goal. In het vervolg van de wedstrijd kregen ook de jonge invallers Timo en Sem Cornelissen nog hun aandeel in de overwinning. MVC '19 had de beste kansen bewaard voor in de blessuretijd. Twee keer waren ze erg dicht bij een treffer, maar scoren lukte ze ook nu niet.

Volgende week speelt Excellent thuis tegen promovendus HBSV uit Hout-Blerick.