Wedstrijdverslag Rood Wit '62 - Excellent

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

9 oktober 2016 14:30

Bus, J.H.M.

Op het kunstgrasveld bij Rood Wit '62 in Helmond heeft Excellent geen potten kunnen breken. Na 90 minuten stond er een verdiende 4 - 0 stand op het scorebord.

In de eerste 5 minuten van de wedstrijd had Excellent enkele kansjes om de score te openen maar het vizier was niet scherp afgesteld. Hierna nam Rood Wit het initiatief over zonder echt dreigend te worden. Echter in de vijftiende minuut was het wel raak. De verdediging van Excellent werd knap uitgekapt en met een lage schuiver werd gescoord. 5 minuten later stond het al 2 - 0. Het leek erop dat Excellent meer moeite had met het kunstgras en ook de echte spirit die zulk een wedstrijd kan beslissen ontbrak.

In de tweede helft kwam Excellent iets meer aan aanvallen toe door een iets gewijzigde veldbezetting. Dit resulteerde in twee goede kansen voor de oranjemannen.  Nadat de aanvoerder van Excellent geblesseerd  het veld verliet en het in de 66e minuut 3 - 0 werd was de wedstrijd gespeeld. Wel kreeg een aanvaller van Excellent nog een kans maar de bal kwam op de paal en de terugspringende bal werd ook niet benut. Het wilde gewoon niet lukken.

Het laatste doelpunt van Rood Wit was tevens het mooiste. Een erg strak schot van de invaller van Rood Wit trof doel. Een echte streep zo te noemen. Hierna zette de scheidsrechter ook een streep onder de wedstrijd.

Voor Rood Wit een goede zondag met drie punten en hiermee verdubbeling van het puntenaantal. Voor Excellent een mindere dag na een bemoedigende reeks in de derde klasse.