Excellent speelt verdienstelijk gelijk tegen SJVV

SJVV 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

25 september 2016 14:30

Kerkhof, R.P.J.H.

Deurne - 14:30, het is al eind september en op het sportpark in Deurne is het 25 graden en schijnt een fijn zonnetje. Daarbij treffen de 60 meegereisde supporters een druk en versierd sportpark i.v.m. de ‘Open dag / Sponsordag’. Een perfecte ambiance voor een leuke pot voetbal! De gedeelde koploper: SJVV, staat op het programma. ( 9 punten uit 3 wedstrijden) Met o.a. Chris, Stephan & Roel geblesseerd aan de kant en aanvoerder Teun terugkomend van een blessure begint de derde klasse zijn tol te innen. Lastige papieren om roet in het ‘feestje’ van SJVV te gooien.

Het basiselftal is vandaag op 2 plaatsen gewijzigd. Mark Broeks vervangt Stephan Schellekens en Daan Verberk vervangt zijn jongere broeder Roel. Daarbij zijn vandaag ook Jordi Cornelissen en Sven Heldens aangesloten en bevolken zij samen met Sem en Noud de bank.

De eerste helft start met een redelijk evenwichtig spelbeeld. Excellent krijgt geen grote kansen en de meeste dreiging van SJVVse zijde komt uit ongevaarlijke corners. De wedstrijd vorderd en Excellent krijgt meer ruimte om vooruit te voetballen. Dit leidt in eerste instantie tot een aantal ongevaarlijke steekballen totdat Frans in de 15 minuut, vanuit het middenveld weggestuurd door Teun, 1 op 1 met de keeper het balletje net naast stift. In de 30e minuut is het weer bijna Frans die voor de openingstreffer mag tekenen. Echter reageert de keeper attent op de goede voorzet en komt in het duel met Frans als winnaar uit de bus.

In de 1e helft volgen geen doelpunten meer, maar is daar 2 minuten voor tijd nog wel de, directe, rode kaart voor Nikky Cornelissen. Een speler van SJVV snijdt voor Nikky door met de bal en een klein tikje is voldoende om de speler uit evenwicht te brengen en hem een doelpoging te ontnemen. Helaas in dit geval een terechte rode kaart.

– Rust -

Hoewel Excellent in de tweede helft met 1 man minder verder moet, veranderdt er in het spelbeeld weinig. SJVV krijgt meer balbezit, maar dit resulteerdt, naast een schot op de lat in de 50e minuut, niet in grote kansen. Daarentegen komt Excellent er met regelmaat gevaarlijk uit. Met name Rick, Mark & Mark maken gretig gebruik van hun snelheid in combinatie met de geboden ruimte door het opportunistischere spel van SJVV.

De hogere snelheid van het spel, ten op zichte van de 1e helft, en de vele omschakelingen dwingt het tien-tal van Excellent om de duels harder in te gaan. Dit leidt tot gele kaarten voor Bart van Duynhoven en Teun Verberk.

Teun is na de rode kaart voor Nikky in het hart van de verdediging gaan voetballen. Echter is het gat wat vrij is gekomen op het middenveld niet voldoende opgevuld, want Michiel besloot Jordi Cornelissen te brengen op het middenveld. Dit ging ten koste van Daan Verberk die wederom een verdienstelijke pot neerzette in de voorhoede.

De wissel lijkt te werken, want het spel wordt beter en de aanvallen gevaarlijker. Waar Frans in de 80e minuut nog faalt, 1 op 1 met de keeper, is het in de 81e minuut wel raak op aangeven van Rick van Koulil.

0-1 , Frans Cuppers

Nog dronken van geluk is de scherpte van de Oplose defensie even weg en nog geen minuut later ligt de bal er in het eigen netje in. Een voorzet, die de rest van de wedstrijd niet gevaarlijk zou zijn, wordt van dichtbij binnengewerkt.

1-1

Nu SJVV bloed heeft geproefd, zet het met hernieuwde kracht verse aanvallen op en het doel van Erik komt zwaar onder druk te staan. 5 Minuten voor tijd is er nog een wissel nodig om Teun Verberk, blessure, te vervangen. Sem Cornelissen komt in zijn plaats. Hopend op een counter blijft de verdediging echter gesloten en wordt er een verdiend punt uit de wedstrijd gesleepd. - Einde wedstrijd -

-        Nikky mist vermoedelijk de volgende wedstrijd

-        Bart van Duynhoven had het vanmiddag zwaar, daar is hij overigens voor gemaakt!

-        1 puntje erbij

-        Frans Cuppers loopt 1 op 1

-        Excellent loopt ook 1 op 1

Uiteindelijk kijken we terug op een enerverende middag en kan men trots en tevreden zijn op de geleverde prestatie! De derde klasse is tot nu toe een leuk avontuur. De vele geblesseerden en kaarten geven aan dat er nog werk aan de winkel is, maar het goede spel en de resultaten bieden perspectief!

Zondag weer een wedstrijd op ‘Het Domein’. Dan is Haelen uit Haelen te gast.

Edit: De oranje hemden moeten dan vanaf de eerste minuut laten zien dat er in Oploo niks te Haelen valt!