Makkelijk gegeven strafschop nekt Excellent in blessuretijd

Sparta'18 1 (zon)

Mannen zondag, 1, 3e klasse C

11 september 2016 14:30

Grens, M.G.J.

Een makkelijk gegeven strafschop nekte Excellent zondag in de thuiswedstrijd tegen Sparta’18 uit Sevenum. Freek Wijnen verzilverde het cadeau koelbloedig en bracht zijn ploeg op een 2-3 voorsprong. Voor Excellent ontbrak de tijd om voor de derde keer op gelijke hoogte te komen, want de winnende treffer viel in blessuretijd.

Sparta’18 kende op het Domein een bliksemstart en Excellent ontsnapte in de eerste minuut aan een achterstand. Excellent, dat moest aantreden zonder de geblesseerde vaste krachten Teun Verberk en Chris van Duijnhoven, was snel wakker en trok het spel meer en meer naar zich toe. Er kwamen kansen, maar die leverden geen succes op.
Terwijl de oranjemannen steeds meer naar voren trokken, bleef Sparta loeren op een counter. Na ruim een kwartier, bij een van die tegenaanvallen, werd de bal vanaf de rechtervleugel voor doel gebracht en wist Bart Schouten doelman Erik Hubers te verschalken (0-1).
De bedrijvige Oploose ploeg ging op zoek naar de gelijkmaker. In de 22e minuut maakte Frans Cuppers zich op rechts knap vrij en legde de bal breed op de vrijstaande Timo Cornelissen. Diens inzet werd door doelman Yannick Vullings gekeerd. Het was uitstel van executie, want op het punt van een half uur spelen zette uitblinker Roel Verberk op rechts twee verdedigers op het verkeerde been en bracht Frans Cuppers in stelling. De faalde niet en zo stond de 1-1 op het scorebord. Niet dat Sparta in deze fase ongevaarlijk was, want even voor de gelijkmaker had Erik Hubers nog een prachtig afstandschot uit de bovenhoek geranseld.
Hogere versnelling
De gasten uit Sevenum begonnen overtuigend aan de tweede helft, waarin de geblesseerde Timo Cornelissen in de kleedkamer achterbleef. Zijn vervanger was Mark Broeks. Excellent wist zich eerst geen raad met de hogere versnelling van de Limburgers. Die zagen hun offensief na een kwartier in het tweede bedrijf beloond met een treffer. Na een voorzet van rechts stond Rob Peeters helemaal vrij voor doel en zette Excellent andermaal op achterstand (1-2). De Oploose ploeg was van slag en moest ook nog toezien dat Frans Cuppers met een knieblessure van het veld moest. Daan Verberk, die goed inviel, hielp mee om Excellent over het dode punt te trekken. Nadat Roel Verberk een prachtige steekbal van Bart van Duijnhoven net langs had geschoten, was het diezelfde Roel Verberk die in de tachtigste minuut een hoge bal van Nikki Cornelissen over twee Limburgse verdedigers kopte en zijn broer Daan vrij voor de doelman zette. De invaller bleef kalm en schoot de 2-2 binnen. Toen velen zich al verzoend leken te hebben met een gelijkspel, ging de bal op de Oploose stip. Excellent had dat ene punt zeker verdiend, maar stond met lege handen. Volgende week zijn er nieuwe kansen in weer een thuiswedstrijd, dit keer tegen Baarlo.