E1 KAMPIOEN!

Excellent JO11-1

E-pupillen zaterdag, E1, 1e klasse 104

5 december 2015 10:30

CUIJK - Na de E2 is nu ook de E1, één wedstrijd voor het einde van het najaarsseizoen, kampioen geworden (in de 1e klasse 104). Een overwinning was noodzaak om reeds kampioen te worden. Tegenstander was JVC Cuijk E2 dat op de laatste plaats bivakkeert. De E1 heeft inmiddels de nodige ervaring in het spelen van kampioenswedstrijden. Er was dan ook volop vertrouwen in een goede afloop. Bij de talrijk meegekomen supporters uit Oploo en Westerbeek was de spanning waarschijnlijk groter dan bij de spelers.

Binnen enkele minuten stond het al 0-1. Een mooi afstandsschot van Tiego Teunissen, die in het begin van het seizoen overgekomen was van Menos, verdween linksonder in de goal. Daarna volgde een grote kans voor JVC, maar keeper Jens Verstralen redde uitstekend. Excellent was de bovenliggende partij, maar het spel was vaak niet zoals het zou kunnen. Voor het rustsignaal werd het toch nog 0-2 doordat Dani Weemen, nota bene met rechts, scoorde. In de rust werd keeper Jens Verstralen vervangen door Tom Cornelissen en kregen de spelers van coach Dennis Weemen het advies om door goed samenspel het de tegenstander moeilijk te maken.

Ook in de tweede helft was er eenzelfde spelbeeld. Bij Excellent stonden er meestal zoveel spelers achterin dat JVC onmogelijk gevaarlijk kon worden. Aan de andere kant waren er kansen genoeg. Uit een hoekschop kopte Floris Mathijssen de 0-3 binnen. Omdat de bal niet goed gelegen zou hebben bij het nemen van de hoekschop werd deze goal afgekeurd; vreemd. Het maakte Excellent allemaal niet uit. Niet veel later stond het toch 0-3. Een mooi strak schot van Dani Weemen was onhoudbaar voor de Cuijkse doelman. Na goed voorbereidend werk van Daan Thomassen scoorde Roel van de Oever zijn eerste goal van de wedstrijd. De 0-5 was een Cuijkse productie, maar hierbij stond Floris Mathijssen, gisteren één van de uitblinkers, met een mooie actie aan de basis. Excellent had er zin in en het bleef jagen op meer doelpunten. Door een afstandsschot van Roel van de Oever werd het 0-6. Het laatste doelpunt kwam, vijf minuten voor het einde, op naam van Jens Verstralen (0-7). Hiermee werd ook de voorlaatste wedstrijd winnend afgesloten en kon het kampioensdraaiboek weer uitgerold worden.

Voor veel spelers was het het derde opeenvolgende kampioenschap (!), maar toch werd het ook nu een groot feest. De ouders hadden voor mooie kampioensshirts gezorgd. Bestuurslid Jeugd Twan Thomassen kon voor de tweede opeenvolgende week de Excellent-kampioensbeker uitreiken. Toen de champagne uitgereikt werd, haalden de coaches een nat pak. Maar de spelers toonden zich solidair door met kleren aan onder de douche te gaan staan.

Terug in Oploo stond de platte kar van Marcel van de Oever klaar voor een zegetocht door Oploo en Westerbeek. Deze werd halverwege bij café Dinges in Westerbeek onderbroken voor frietjes. Met nieuwe energie werd de tocht vervolgd naar “Ons” Domein, waar Peter v.d. Bogaart van het dagelijks bestuur van de jeugd ze op stond te wachten. In zijn toespraak roemde hij de teamprestatie en sprak hij zijn dank uit voor de begeleiding door Dennis Weemen, Ruud Smets en Freek Verstralen en ook voor de ondersteuning van de ouders.

Anderhalf jaar geleden speelde dit team, toen nog in de F1, zijn eerste kampioenswedstrijd. Uit bij concurrent Odiliapeel ging het kampioenschap toen in het zicht van de haven verloren. De spelers waren ontroostbaar. Een ervaring rijker speelden de meeste spelers vorig jaar in de E3. Twee keer werden ze met overmacht kampioen. Daar werd nu dus een derde kampioenschap aan toegevoegd. Al die jaren waren Dennis Weemen (trainer/coach) en Ruud Smets (leider) erbij. Een knappe (en historische) prestatie. Dank daarvoor! Allemaal van harte gefeliciteerd! Na de winterstop volgt de voorjaarscompetitie en zal het team waarschijnlijk uitkomen in de 1e klasse 102; de één na hoogste klasse. Dat wordt echt andere koek…

Foto's volgen op Home / Club.