6 punten en 10 doelpunten in een week tijd voor Excellent

Hagelkruisweg 50
5963AS
HEGELSOM

Na de doordeweekse 4-1 winst op Melderslo wist Excellent deze middag ook drie punten te scoren tegen Hegelsom, 2-6.

Belangrijk in de strijd tegen degradatie.  De onderste twee ploegen (nummers 13 en 14) degraderen rechtstreeks op het einde van de competitie terwijl de nummers 10, 11 en 12 nacompetitie moeten spelen.

In Hegelsom pakte Excellent meteen na het fluitsignaal van de scheidsrechter het initiatief. Helaas moest Roel Verberk, de topscorer van Excellent al in minuut 2 het veld met een blessure verlaten. Hij werd goed vervangen door Tijn Pouwels die zelf scoorde en een mooie assist op zijn naam had deze middag.

Het eerste half uur leek het wel of Hegelsom alle energie in de doordeweekse wedstrijd tegen Bruheze had verbruikt. Excellent had vrij baan om de score te openen en uit te bouwen.

Minuut 5​: 0-1​ Tijn Pouwels

Minuut 10​: 0-2 ​Gido Kurvers

Minuut 21​: 0-3​ Frans Cuppers

Daarnaast had Excellent nog diverse kansen om de score verder uit te bouwen.

In minuut 33 kreeg Hegelsom een vrije trap wat in feite pas het tweede wapenfeit van Hegelsom was.

Daarna speelde Hegelsom zich meer in de wedstrijd. Voor rust wisten beide ploegen nog een keer te scoren. Hegelsom uit een penalty en Excellent door een mooie aanval via Gido Kurvers wiens voorzet door Timo Cornelissen binnen werd getikt.

In de tweede helft een Hegelsom dat beter speelde en Excellent had moeite om het goede spel van de eerste helft weer op te pakken. In minuut 60 scoorde Hegelsom de 2-4.

Het laatste kwartier toen O19-speler Teun Bongers de moegestreden Timo Cornelissen was komen vervangen pakte Excellent de draad weer op wat resulteerde in twee doelpunten van Sven van Gelder.  Een corner van hem viel rechtstreeks in het doel en in minuut 90 mocht hij na twee penaltypogingen de eindstand op 2-6 brengen. Vijf minuten voor tijd gunde trainer/coach John Janssen 1e jaars O19-speler Wouter Aben zijn debuut in het eerste elftal van Excellent.

Dit resultaat brengt Excellent op de achtste plaats op de ranglijst. Een knappe prestatie na een wat mindere periode in de competitie.  De oranjemannen staan weer boven de degradatiezone en kunnen het visier weer naar boven richten waarbij ze niet moeten vergeten om de ploegen onder hen “in het snotje” te houden.