Wedstrijdverslag Excellent 1 - Blerick 1

van Steenhuijsstraat 35 A
5841AG
OPLOO

Om half drie begon het duel tussen Excellent en Blerick. Na een nederlaag tegen Panningen heeft ons eerste elftal wat goed te maken. Ondanks de harde windstoten waren er zoals gewoonlijk weer genoeg supporters aanwezig om de wedstrijd te aanschouwen. De wedstrijd begon niet bijzonder spectaculair. Het ging redelijk op en neer en na een kwartier spelen weet de rechtsbuiten van Blerick de eerste kans te creëren, maar deze gaat langs. Vijf minuten later sneed vanaf de andere flank de aanvaller van Blerick naar binnen, maar schoot voorlangs. De rest van de eerste helft wist Blerick een aantal keer enigszins gevaarlijk te worden, maar dit leidde niet tot een goal. Door de weinige kansen was er gelukkig wel genoeg tijd om de Koningsdag-verhalen met elkaar uit te wisselen. Bijvoorbeeld was Niels Cornelissen in de trein vanuit Nijmegen in slaap gevallen en werd hij per ongeluk wakker op station Blerick. “Dat is toevallig” viel iemand anders op. “Niels werd wakker in Blerick en vandaag speelt het urst ook tegen Blerick”.  De meeste aanwezigen bevestigden deze toevalligheid. Ondertussen brak de rust aan en kon er worden teruggekeken op een eerste helft waar de Limburgers een lichte overhand hadden.

De tweede helft gaf grotendeels hetzelfde beeld als de eerste helft. Vanuit de kant van Blerick ontstonden een aantal kansjes en de Oploonaren probeerden zo nu en dan wat terug te doen. Een van die kleine momentjes was toen in de 69e minuut Sven van Gelder een steekbal gaf op Roel Verberk, maar door de aanwezigheid van twee alerte verdedigers weet hij hier alleen een ongevaarlijk rollertje van de maken. In de slotfase probeerde de Limburgers het nog een aantal keer, maar Excellent hield stand waardoor de wedstrijd eindigt in 0-0. Spectaculair was het niet, maar er mag gezegd worden dat Excellent veerkracht heeft getoond en een knap punt overhoudt tegen de huidige nummer vier van de competitie. Voor degene die gister tijdens Koningsdag nog niet genoeg bier op hadden begon na de wedstrijd in de kantine het Mega Piraten Festijn, georganiseerd door het derde elftal. Proost!