Wedstrijdverslag SV United 1 - Excellent 1

Sportlaan 2
5861CX
WANSSUM

Nadat Excellent in de afgelopen 3 wedstrijden 7 punten had gepakt ging Excellent deze zondag met 2-0 onderuit bij SV United. Excellent moest het vandaag helaas nog doen zonder de geblesseerde topscorer Roel Verberk.

Onze oranjehemden begonnen de wedstrijd met licht overwicht en in de 2e minuut resulteerde dit direct in een kans voor Sven v Gelder die na een goede loopactie van Tijn Pouwels voorlangs schiet. Timo Cornelissen mocht vlak daarna aanleggen voor een vrije trap vanaf een meter of 23 maar zijn poging belande in de muur.

SV United loerde in de openingsfase van deze wedstrijd vooral op de omschakeling wat in de 9e minuut een grote kans opleverde voor de spits van SV United, Indy Philips. Vervolgens kon SV United nog een aantal kansen creëren waarmee het de druk op het Excellent doel wilde houden. SV United was in deze fase van de wedstrijd de betere ploeg terwijl Excellent geen goede druk kon ontwikkelen op de verdediging van United waardoor de ploeg uit Meerlo-Wanssum zich makkelijk onder de druk uit kon spelen. Dit resulteerde in de 30e minuut in de openingstreffer voor SV United, het is spits Indy Philips die bij de 2e paal binnen kan tikken.

Na de openingstreffer probeerde Excellent wat terug te doen maar kwam het niet verder dan een schot van Gido Kurvers, zijn poging ging ruim over het doel. Excellent was in deze fase te slordig aan de bal om tot echte kansen te kunnen komen. In de 37e minuut was het opnieuw spits Philips die het Excellent doel onder vuur kon nemen, hij schoot de bal geplaatst in de rechterbenedenhoek, 2-0. In het restant van de 1e helft kon Excellent hier nog een aantal kansen tegenover zetten, zo kreeg Timo Cornelissen nog een grote kans maar hij schoot vanuit een lastige hoek over. Ook Benny Lenkens kreeg nog een kans na een goede Excellent aanval en Thijn Cornelissen kreeg nog een kop kans in de 45e minuut. Aangezien al deze pogingen geen doelpunt opleverden gingen we rusten met een (terechte) 2-0 tussenstand.

In de 2e helft voerde trainer John Janssen wat wissels door. Sven Heldens kwam in het veld voor Mark Broeks en met Frans Cuppers een extra aanvaller voor Benny Lenkens. Dit resulteerde in het eerste kwartier van de 2e helft in wat kansjes voor Sven van Gelder en Gido Kurvers maar helaas niet in een doelpunt. De 2e helft was een stuk gelijkwaardiger en Excellent lijkt ook wat energieker dan in de 1e helft maar dit lijdt vooralsnog niet tot grote kansen.

In de 72e minuut een goede actie van Gido Kurvers, zijn schot wordt van richting veranderd maar toch gepakt door de keeper. In de 82e minuut dacht Excellent de aansluitingstreffer te maken via Timo Cornelissen maar deze werd afgekeurd vanwege buitenspel. Ook in het restant van de wedstrijd lukte het Excellent niet meer om te scoren. Eindstand 2-0.

De terechte nederlaag van vandaag kwam vooral tot stand doordat het zelf een matige 1e helft speelde. Excellent zal vooraf hebben gehoopt dat het via een overwinning voorlopig omhoog zou kunnen kijken maar door deze nederlaag zal het ook omlaag moeten kijken. Zeker ook omdat er dit seizoen meer teams degraderen en/of nacompetitie moeten spelen dan in eerdere seizoenen. Aankomende zondag weer een nieuwe kans, thuis tegen FCV-venlo.

Opstelling Excellent: Tij Kroef; Benny Lenkens – Jeroen Lenkens – Mark Thomassen – Mark Broeks; Tijn Pouwels – Joris Verberk – Gido Kurvers; Timo Cornelissen – Thijn Cornelissen – Sven van Gelder