Wedstrijdverslag Bruheze - Excellent

Sportpark Espendonk 1
5704KD
HELMOND

Zoals eigenlijk iedere wedstrijd in de derde klasse C stond er ook vanmiddag weer veel op het spel voor beide ploegen. Voor Bruheze de koppositie en voor Excellent een positie buiten de degradatie-gevarenzone.

Na 7 minuten drong Bruheze voor het eerst werkelijk aan en er ontstond een hotseknots-moment voor het doel van Excellent waar keeper Tij Kroef met een goede redding de oplossing voor de bezoekers had.

Even later was het Excellent dat ten aanval trok en een mooie pass van Sven van Gelder werd door Frans Cuppers middels een lob over de keeper richting doel gemikt maar helaas voor de bezoekers ging deze lob ook over het doel.

In minuut 18 kwam de thuisploeg op voorsprong door een geplaatst schot in de linkerhoek van het doel. Thijn Cornelissen van de bezoekers moest geblesseerd het veld verlaten na een te stevig duel om de bal. Hij werd goed vervangen door Tijn Pouwels.

In het tweede deel van de eerste helft kwam Excellent beter in het spel en kreeg diverse kansen.

Uit een pass van Joris Verberk wist Roel Verberk beheerst af te ronden.

Meteen na rust volgde er een schitterende aanval van Excellent over links die door Joris Verberk rakelings langs werd gekopt. Meerdere kansjes waren er voor Excellent en Bruheze had het moeilijk om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Het verschil op de ranglijst was niet te zien aan het vertoonde spel.

Echter in minuut 76 was het raak voor Bruheze. Aarzelend wegwerken van de bal door de Excellent keeper werd mooi afgestraft door de voorhoedespeler van Bruheze. Vanuit een bijna onmogelijke hoek kreeg de aanvaller van Bruheze de bal toch in het netje. Excellent trachtte nog een punt te bemachtigen en zelfs de keeper ging nog mee naar voren bij een corner maar helaas zonder het gewenste resultaat.

In minuut 92 kreeg de nummer 10 van Bruheze nog de rode kaart voor het natrappen danwel onderuithalen van een Excellent speler van de goed leidende scheidsrechter.

Voor Excellent had er deze middag meer ingezeten. Een punt was zeker verdiend geweest. Het vertoonde spel biedt echter voldoende hoop voor het verdere verloop van de competitie.

De rug rechten en donderdag weer gaan voor de volle buit.