2 punten te weinig?

Slobeendweg 6
5725BJ
HEUSDEN GEM ASTEN

Excellent mocht vandaag de reis maken naar Heusden voor de wedstrijd tegen Ondo. Voor diegene die Heusden niet kennen, Heusden ligt zo’n beetje naast Asten en Someren maar is ook de huidige woonplaats van welbekend Excellent lid Nick Jans-Beeke.

In de openingsfase zocht Excellent direct de aanval waarOndo loerde op de counter. Het was Roel Verberk die door kon lopen richting keeper na een fout in de verdeging van Ondo. Helaas kwam de keeper hier als winnaar uit de strijd. Enkele minuten later leek het of Roel wederom richting goal kon gaan nadat hij de bal overduidelijk ontving van een Ondoverdediger(!) tot verbazing van velen werd hij echter afgevlagd voor buitenspel en werd dit vlagsignaal ook overgenomen door de scheidsrechter.

In de twaalfde minuut kon Roel Verberk gevaar stichtten uit een vrije trap van Timo Cornelissen maar hij kopte net voorlangs.

Enkele minuten later is het dan toch Ondo wat op voorsprong komt. Na een vermeende overtreding op Jeroen Lenkens is het de spits van Ondo die met de bal kan doorlopen richting keeper en de bal koeltjes in de hoek schiet. 1-0.

Excellent laat zich door deze tegenslag niet uit het veld slaan en zoekt opnieuw de aanval. In de 22e minuut resulteert dit in de 1-1. De keeper kan een schot van Timo Cornelissen niet goed verwerken en het is Frans Cuppers die vanaf randje buitenspel uiteindelijk binnen kan tikken.

In het daaropvolgend kwartier gaat het spel een beetje op en neer tot de 37e minuut. Nadat de verdediging van Excellent niet goed genoeg ingrijpt is het de speler van Ondo die er met de bal vandoor gaat en hij de bal via de onderkant van de lat in de goal puntert. Eerlijk is eerlijk, een schitterende goal.

De 1e helft zit erop en Excellent gaat met een 2-1 achterstand de rust in maar is nog geen reden tot wanhoop. Op basis van het spel kan het team van John Janssen de 2e helft met vertrouwen tegemoetzien.

De 2e helft is ongeveer 8 minuten oud als Sven van Gelder diep wordt gestoken, hij komt net te ver aan de zijkant van de goal uit waardoor de hoek te lastig wordt, de (goed keepende) keeper kan eenvoudig redding brengen. Even later is het Roel Verberk die doorkomt aan de rechterkant maar zijn voorzet wordt helaas naast geschoten door de inkomende Frans Cuppers. Vlak daarna is het een speler van Ondo met een alleraardigste poging, hij schiet een vrije trap vanaf de middellijn in 1 keer op goal maar de bal beland helaas voor hem maar net op het dak van de goal.

In de 58e minuut wordt Sven van Gelder vrij voor de keeper gezet maar zijn poging strand op de keeper, de rebound wordt vervolgens naast geschoten door Gido Kurvers.

In de 60e minuut komt Excellent dan eindelijk weer op gelijke hoogte. Na een aantal prima combinaties door het centrum is het Sven van Gelder die het beslissende tikje kan geven en zijn 1e goal van deze competitie kan noteren.

In het restant van de wedstrijd gaat Excellent nog volop op zoek naar de overwinning. Vlak na de gelijkmaker ontvangt Roel Verberk de bal na miscommunicatie in de verdediging van Ondo maar hij schiet net over. In de 74e minuut komt rechtsback Mark Thomassen vanaf rechts knap door en kan richting de keeper, helaas kan ook hier weer de keeper redding brengen. En in de 80e minuut is het Roel Verberk nog met een laatste kans maar ook deze poging eindigt in de handen van de keeper.

Dit is de de 2e week op rij dat Excellent uiteindelijk een punt in handen heeft maar misschien wel meer had verdiend op basis van het spelbeeld. Aankomend weekend is een vrij weekend i.v.m. de herfstvakantie dus Excellent heeft 2 weken om zich voor te bereiden op de thuiswedstrijd tegen SV United op 29 Oktober.