Wedstrijdverslag HVV Helmond - Excellent

Heeklaan 21
5706BP
HELMOND

Als gevolg van de afgelasting afgelopen zondag moest Excellent voor de 2e keer binnen 8 dagen aantreden op een donderdagavond. Geen ideale situatie, maar de KNVB zal wel niet anders kunnen. Spelers hebben moeite om vanuit het werk op tijd te zijn. Het is donker, winderig, koud en gisteren ook nog regenachtig. Dit alles zorgde voor een troosteloze aanblik op het sportparkje in Helmond. HVV opgericht in 1899 heeft welgeteld 1 veld tot zijn beschikking.

Over naar de wedstrijd. HVV was de bovenliggende partij op een redelijk goed bespeelbaar veld. Met name met de snelle buitenspelers zorgden ze regelmatig voor dreiging voor het doel van Excellent. De eerste grote kans van de wedstrijd was voor Excellent. Een slim genomen vrije trap van Sven Heldens bracht Frans Cuppers vrij voor het doel, echter door de bal niet zorgvuldig aan te nemen konden de verdedigers van HVV nog redding brengen. Halverwege de 1e helft moest een verdediger van Excellent op de doellijn redding brengen op een kopbal van HVV uit een corner. Bij een uitbraak van Excellent in de 28e minuut zette Thijn Cornelissen goed door over rechts. Hij besloot zelf te schieten in plaats af te leggen op Sven van Gelder die geheel vrijstond op de 16. Hierdoor ging de kans verloren. Terwijl iedereen dacht dat met een 0-0 de rust ging aanbreken kwam HVV in de 42e minuut op voorsprong. Een speler van HVV kon vrij op goal schieten en door een woud van spelers verdween de bal in het doel.

Na rust een overwegend zelfde spelbeeld. HVV merendeel balbezit. In de 60e minuut mocht weer een speler van HVV op 20 meter van het doel vrij draaien en aanleggen. Dit betelende de 2-0. Iedereen dacht dat HVV hiermee de wedstrijd op slot zou gooien. Het pakte toch iets anders uit. In de 65e minuut kwam Frans Cuppers plots 1 op 1 te staan met de keeper, omspeelde hem en schoof de bal vanuit een moeilijke hoek knap raak. Even later was de marge toch weer 2. Onduidelijk communiceren tussen 2 verdedigers leidde er toe dat de linkerspits van HVV ongehinderd kon aanleggen en doelmandTij Kroef kansloos liet. Hierna probeerde Excellent nog aan te zetten zonder echt gevaarlijk te worden. Enkele Helmonders lieten zich in de slotfase gaan door zonder aanleiding en bal in de buurt enkele Excellent spelers tegen de grond te werken. Een speler van HVV kwam nog goed weg doordat de scheidsrechter alleen maar een vrijetrap toekende en geen bijbehorende rode kaart. Deze vrijetrap werd overigens door Sven Heldens mooi in de kruising gelegd wat de 3-2 eindstand betekende.

A.s. zondag speelt Excellent thuis tegen Panningen. @KNVB wij zijn een zondagamateurvereniging!