Wedstrijdverslag Excellent 1 tegen FCV-Venlo 1 op Paasmaandag

van Steenhuijsstraat 35 A
5841AG
OPLOO

Na enkele prima resultaten in de voorgaande wedstrijden kon Excellent deze lijn in de laatste wedstrijd tegen SV United niet voortzetten. De wedstrijd tegen directe concurrent FCV Venlo, welke afgelopen week werd afgelast, kwam dus als geroepen om weer wat zelfvertrouwen te tanken richting de derby van volgende week tegen DSV in Sint Anthonis.

Of dat zelfvertrouwen is gestegen na deze wedstrijd is maar zeer de vraag. Het was van beide kanten een zeer matige wedstrijd waarbij scheidsrechter Heijmans de uitblinker was. De spaarzame goede aanvallen kwamen slechts zelden bij de speler die de aanval zou kunnen afronden. Met name FCV Venlo had de eerste helft enkele aanvallen waarbij een goede eindpass ontbrak. Excellent had enkele kleine mogelijkheden in de beginfase waarbij Sven van Gelder vaak het eindstation van de aanval vormde. Halverwege de eerste helft was van Gelder de aangever voor, na achteraf bleek, het beslissende doelpunt in deze wedstrijd. Een aanval over links kwam via hem bij de van een blessure teruggekeerde Roel Verberk. Hij speelde zich knap vrij in de 16 meter en wist oog in oog met FCV keeper Vullings hem in de rechter benedenhoek te passeren 1-0. FCV Venlo probeerde een offensief te ontwikkelen, maar verder dan enkele corners en een kopbal voorlangs kwam het niet.

Na rust hetzelfde spelbeeld, waarbij er hard gewerkt werd maar weinig kwaliteit te ontdekken was in het spel van beide ploegen. FCV had de betere kansen op de gelijkmaker en meer balbezit, maar de rafinesse ontbrak in de afronding, zelfs op 5 meter voor het doel van Excellent doelman Tij Kroef.

Excellent probeerde met hun snelle voorhoede af en toe een speldenprik uit te delen maar de kansen waren niet besteed aan Roel Verberk en Thijn Cornelissen. In het laatste kwartier probeerde Excellent trainer John Janssen met wat wissels nog een beslissende goal te forceren, maar het bleef bij 1-0. Belangrijkste conclusie van deze middag voor Excellent waren uiteindelijk de 3 punten en de wetenschap dat volgende week in de derby tegen aartsrivaal DSV de mogelijkheid bestaat om ze op de ranglijst te passeren en zo wat steviger in het linker rijtje te belanden. Daarvoor zal er dan wel uit een ander vaatje getapt moeten worden.

Opstelling Excellent: Tij Kroef, Benny Lenkens - Jeroen Lenkens - Mark Thomassen – Mark Broeks; Joris Verberk (89. Sven Heldens) – Gido Kurvers (80. Tijn Pouwels)– Timo Cornelissen (80. Rick van Koulil); Thijn Cornelissen – Roel Verberk (89. Thijs Kroot) – Sven van Gelder