Wedstrijdverslag Panningen 1 - Excellent 1

Wilhelminastraat 11
5981XW
PANNINGEN

Nadat Excellent vorige week HVV met een prima thuisoverwinning (4-0) terug naar Helmond had gestuurd mocht het deze week aantreden in en tegen Panningen. De op dat moment nummer 1 na laatst op de ranglijst. Ondanks de vele regen van de afgelopen week lag de grasmat er op het oog goed bij en kon er dus gevoetbald worden.

In de openingsfase van de wedstrijd heeft Excellent licht de overhand zonder tot echte kansen te komen. In minuut 7 was het Panningen wat voor de 1e keer aan aanvallen mocht denken, het uiteindelijke schot werd geblokt ten koste van een corner. Deze corner werd binnengekopt door de aanvoerder van Panningen. 1-0.

Na de openingstreffer bleef het spelbeeld hetzelfde, Excellent heeft voornamelijk de bal maar zonder tot echt grote kansen te komen. In de 15e minuut dan toch de 1e kans voor Excellent, Frans Cuppers word diep gestuurd aan de rechterkant door Rick van Koulil en hij dwingt de keeper tot een redding in de korte hoek. De corner die volgt wordt door Jeroen Lenkens naast gekopt.

In de 17e minuut verschijnt Mark Broeks plotseling oog in oog met de keeper na wat misperen in het 16 metergebied van de tegenstander maar ook zijn inzet beland tegen de keeper. In het restant van de 1e helft volgen nog enkele kleine mogelijkheden via Gido Curvers en Frans Cuppers en uiteindelijk nog een grote mogelijkheid voor wederom Mark Broeks die lijkt te kunnen binnenschieten maar een verdediger van Panningen kon nog net voor de doellijn uitverdedigen ten koste van een corner. Aan deze kans ging een prima dribbel van Gido Kurvers vooraf, die enkele verdedigers van Panningen zijn hielen liet zien.

Het veldspel van Excellent was in de 1e helft behoorlijk en er worden naast het doelpunt geen kansen weggegeven. De overtuiging voor de goal ontbreekt echter waardoor we aan de thee gaan met een 1-0 achterstand.

Aan het begin van de 2e helft krijgt Panningen direct een behoorlijke kans, een speler verschijnt vrij voor Excellent keeper Tij Kroef maar de aanvaller schiet naast. Een minuut later kan Sven van Gelder aantekenen voor de verdiende gelijkmaker, hij wordt door Roel Verberk met een steekpass vrijgespeeld in de 16 meter en schiet de bal door de benen van de keeper binnen.

In tegenstelling tot de 1e helft komt Panningen in de 2e helft wel tot kansen, voornamelijk via de counter. Zo wordt er in minuut 50 nog een kans naast het doel geschoten.

In minuut 63 weer een mogelijkheid voor Excellent, na een goede onderschepping van Gido Kurvers geeft hij de bal aan Sven van Gelder die weer breed legt op Timo Cornelissenmaar zijn schot wordt geblokt. Bij de corner die volgt valt de bal voor de voeten van Sven Heldens maar hij schiet tegen een Panningen verdediger en volgt wederom een corner, deze valt voor de voeten van Jeroen Lenkens maar ook zijn inzet wordt geblokt.

In minuut 66 voert trainer John Janssen 2 wissels door. 1 van deze wissels betekent het debuut voor jeugdspeler Dani Weemen, zoon van voormalig Excellent 1 aanvoerder Dennis Weemen.

In minuut 67 is het eerst keeper Tij Kroef die met een goede redding de 2-1 kan voorkomen maar enkele minuten later is het dan toch Panningen met het doelpunt. De bal wordt breed gelegd op een inkomende middenvelder die vanaf randje 16 kan binnenschieten. 2-1.

In de 74e minuut lijkt Sven van Gelder de 2-2 binnen te schieten maar zijn treffer wordt afgekeurd omdat hij nipt buitenspel lijkt te staan. Enkele minuten later schiet een Panningen middenvelder de wedstrijd via de binnenkant van de paal in het slot. 3-1.

In het restant van de wedstrijd komt Excellent nog tot te weinig kansen om aanspraak te maken op minimaal een gelijkspel. Volgende week weer een nieuwe kans op 3 punten in de thuiswedstrijd tegen Blerick.