Wedstrijdverslag MVC’19 - Excellent

Breetse Peelweg 1 B
5993NC
MAASBREE

Excellent mocht deze zondag de reis maken naar Maasbree voor de wedstrijd tegen de plaatselijke voetbalclub MVC’19. Excellent had na 4 verloren wedstrijden graag weer eens een overwinning willen boeken maar moest uiteindelijk genoegen nemen met slechts 1 punt na een 1-1 gelijkspel.

Excellent begon de wedstrijd voortvarend met direct dreigingnaar voren. Dit leverde een corner op waar Thijn Cornelissen de bal voorlangs kopte. In een volgende aanval was het Roel Verberk die met de bal aan de voet vanaf eigen helft kon opzetten richting doel van de tegenstander en Frans Cuppers diep stuurt maar zijn voorzet had helaas geen resultaat. Even later werd Roel zelf diep gestuurd door Sven van Gelder maar zijn schot kon nog net worden geblokt door een verdediger.

Na deze openingsfase volgen wat betere kansen voor Excellent. Eerst is het Roel Verberk die door goed druk zetten een bal ontfutselt van een verdediger en breed legt op Sven van Gelder. Zijn schot vanaf randje 16 zeilt maar net over de kruising.

In de 21e minuut kan Sven na wat gefrommel en een genegeerd vlagsignaal Frans Cuppers vrij voor de keeper zetten maar hij kan deze kans helaas niet promoveren tot een doelpunt en houdt er slechts een corner aan over.

In de 26e minuut kan MVC voor de 1e keer deze wedstrijd gevaarlijk worden en dit levert direct een doelpunt op. Een vrije trap wordt in de 16 geslingerd en nadat eerst nog de lat geraakt wordt is het een MVC-speler die de rebound binnen kan tikken voor de 1-0.

Dit was het begin van een wat mindere periode voor Excellent want hierna kreeg MVC direct nog een aantal kansen via de counter maar dit leverde geen goal op.

In de 32e minuut is het Excellent met de 1-1, ook via een vrije trap. Deze wordt door Sven Heldens scherp voorgezet op Frans Cuppers die de bal terug voor de goal kopt waarna Thijn Cornelissen binnen kan schieten. In het restant van de 1e helft blijft Excellent aandringen voor een 2e treffer maar zonder resultaat.

2e helft

Direct na rust zocht Excellent weer de aanval via Frans Cuppers die de bal in de 16 breed legt op Sven van Gelder. Het is echter de (uitstekend keepende) keeper van MVC die de bal onderschept. In de 47e minuut kan Gido Kurvers opstomen op de linkerkant maar zijn schot op goal wordt ook weer gebokt door een verdediger.

In de 56e minuut krijgt MVC een corner welke resulteert in een scrimmage voor het doel van Excellent maar uiteindelijk wordt de bal over het doel van Excellent geschoten. In de 62e minuut nog een MVC aanval die het vermelden waar is, een voorzet vanaf links wordt beantwoord met een schitterende omhaal maar de bal beland net over het Excellent doel.

In het restant van de wedstrijd nog een aantal mogelijkheden voor Excellent, zo kan Sven van Gelder in de counter op het MVC-doel af maar zijn poging gaat net naast de goal. Tussen de 75e en 80e minuut nog 2 kansen voor Excellent maar ook hiergeen doelpunt doordat deze aanvallen niet goed worden uitgespeeld.

Ondanks dat Excellent best wat mogelijkheden gecreëerd heeft in deze wedstrijd was het niet doortastend genoeg om echt aanspraak te mogen maken op een overwinning. Wat hierin ook niet meehielp was dat het veld moeilijk bespeelbaar was, wat weer niet meehielp in het uitspelen van een aantal kansen.Volgende week weer een nieuwe kans op 3 punten in de thuiswedstrijd tegen Sparta ’18.