Drie punten mee naar Brabant

Lovendaalseweg 4
5916NN
VENLO

Na de grote teleurstelling over het verlies in de derby tegen DSV stond er voor Excellent een inhaalwedstrijd tegen FCV Venlo op het programma. Erg belangrijk om wat punten toe te voegen om zodoende uit de gevarenzone te blijven. Volgens club-watcher Margriet Verberk heeft Excellent de laatste jaren geen doordeweekse wedstrijden met succes af kunnen sluiten. Deze keer lukte dat echter wel. Drie punten in de tas voor Oploo. Donderdagavond kwart over 8 was de aftrap op het sportpark van FCV Venlo. Het veld was moeilijk bespeelbaar doordat het nat en erg glad was door de forse regenval de afgelopentijd. Diverse slip-partijen waren het gevolg.

Beide ploegen kregen aanvankelijk nauwelijks echte kansen om te scoren. In minuut 28 viel een lob van Excellent aanvaller Sven van Gelder op de lat na goed voorbereidend werk van Thijn Cornelissen. Even later was er een goede kopkans voor FCV welke voor het doel langs ging. Helaas moest Timo Cornelissen van Excellent nog voor de rust geblesseerd het veld verlaten. Even later schoot Roel Verberk nog op de paal.

Na de pauze nam FCV het initiatief en Excellent werd op de proef gesteld maar wist de nul vast te houden. FCV had het meer verzorgde spel maar de beste kansen waren voor Excellent. Met name Sven van Gelder van Excellent ondernam enkele goede pogingen om de score te openen. Door goed keeperswerk lukte dat nog niet. Echter in minuut 84 scoorde Roel Verberk van Excellent uit een corner het enige doelpunt van de wedstrijd. FCV probeerde nog een keer aan te zetten maar de echte overtuiging ontbrak. Kortom……drie punten in de tas naar Brabant zonder echt goed voetbal van Excellent zijde met desondanks toch diverse goede kansen voor de oranjemannen.