Scheidsrechter ziet cruciaal doelpunt van Excellent over het hoofd

DSV 1 (zon)

3e klasse C

7 april 2024 14:30

L. Kuppens

Sportpark De Laan
Ledeackersestraat 25
5846AM
LEDEACKER

Sinds lange tijd keerden Sven Heldens en Rick van Koulil terug in het basiselftal bij Excellent in de derby tegen DSV. De supporters van beide elftallen verzorgden de sfeer voorafgaand aan de wedstrijd middels het afsteken van rookbommen en vuurwerk. Dit vuurwerk sloeg vooral in de eerste helft niet over op beide ploegen. DSV beperkte zich tot het met veel spelers achter de bal blijven en hopen op een goede omschakeling. Excellent was niet bij machte om tot een goede scoringskans te komen. Halverwege de 1e helft waren er toch 2 kleine kansen te noteren voor Excellent. Een afstandsschot van Timo Cornelissen belande in de handen van de keeper even later gevold door en een afzwaaier van Sven van Gelder rand strafschopgebied. In de 28 e minuut dan toch uit het niets de 1-0 voor DSV middels een mooie aanval ingeleid aan de linkerkant door Thomas Jansen en Stijn van de Broek kwam de bal bij de volledig vrijstaande Pieter Vloet die vanaf 10 meter kon scoren. Hiermee brak ook de ruststand aan.

In de 2e helft was Excellent de bovenliggende partij en was er wel meer vuurwerk. In de periode vanaf de 45e minuut tot aan de 75e minuut was er veel te noteren wat de partij aantrekkelijk maakte. Excellent zocht nadrukkelijk de gelijkmaker. In de omschakeling was DSV af en toe zeer dreigend. Enkele wapenfeiten. In de 55e minuut laat de keeper van DSV een bal los. Jeroen Lenkens kan hiervannet niet profiteren door de bal van dichtbij tegen de paal te plaatsen. In de 60e minuut wordt Roel Verberk vastgehouden in het strafschopgebied. Een mogelijke strafschop wordt door de scheidsrechter weggewuifd. Een minuut later wordt dezelfde Roel de diepte ingestuurd. Zijn inzet wordt door de keeper gekeerd. In de 65e minuut een indraaiende vrijetrap van DSV belandt naast Tij Kroef op de paal. Aan de andere kant een klein kansje voor Joris Verberk wat door de doelman tot corner wordt verwerkt. En dan in de 70e minuut een situatie waar nog lang over wordt na gesproken. Een hoge voorzet vanaf de rechterkant wordt door de verder prima spelende keeper Roel Sommers los gelaten. Joris Verberk is er als de kippen bij en trapt de bal op doel en wordt achter de doellijn weggehaald. Doelpunt! Alleen de verder goed leidende scheidsrechter ziet er geen doelpunt in. De foto’s van deze situatie geven aan dat hij er naast zat. In het laatste kwartier probeerde DSV het spel van Excellent te ontregelen middels blessure behandelingen en tijdrekken. In de 4 e minuut van de blessuretijd nog een 1 kans voor Excellent. De secure afronding ontbrak ook hier, wat Excellent genekt heeft deze wedstrijd. De zure 1-0 nederlaag was daarmee een feit. Excellent speelde verder een prima wedstrijd. Dit zal meegenomen moeten worden in de laatste wedstrijden van dit seizoen om degradatie te ontlopen.