Excellent - Nooit Gedacht 2-1

van Steenhuijsstraat 35 A
5841AG
OPLOO

Nadat de oranje rookwolken boven het Domein waren opgetrokken kon het onverwachte toetje voor Excellent beginnen. In de laatste speelronde van de reguliere competitie wist Excellent zich via een knappe overwinning op EGS ’20 te plaatsen voor de nacompetitie met promotie naar de tweede klasse als doel. In het eerste duel van de drietrapsraket was Nooit Gedacht uit Geffen de tegenstander.

Excellent begon uitstekend en zat fanatiek op de bal. Dat leverde in de vierde minuut al meteen resultaat op. De verdediging van Nooit Gedacht kreeg de bal niet uit het strafschopgebied en na een handsbal mocht Sven van Gelder aanleggen voor een strafschop. Onberispelijk plaatste hij de bal in de hoek, onbereikbaar voor de Geffense doelwacht.

Het spel golfde daarna op en neer zonder uitgespeelde kansen. Een aantal malen was Nooit Gedacht gevaarlijk door een verre inworp van de rechterkant. Maar de solide verdediging van Excellent raakte nooit in paniek.

Vanwege de hitte werd halverwege de eerste helft een extra pauze ingelast. Daarna was de verdediging van Nooit Gedacht even niet bij de les. Er werd slordig uitverdedigd en dat leverde een drietal goede mogelijkheden op voor Excellent. De spitsen hadden het vizier niet helemaal op scherp zodat de voorsprong niet kon worden uitgebreid. Ook Nooit Gedacht kreeg in deze fase een mogelijkheid om de stand weer recht te trekken, maar een vrije trap vanaf de middenlijn scheerde net over en belandde op het dak van het doel.

Na een aantal mooie Oploose aanvallen door het midden was het in de veertigste minuut wel raak. Een sublieme pass van Sven van Gelder over de Geffense verdediging werd door Roel Verberk uitstekend aangenomen en ook de afronding was navenant : 2-0.

Dat leek de ruststand te gaan worden, maar in de 43ste minuut viel uit het niets de 2-1. In een rommelige situatie in het Excellent-strafschopgebied kwam de bal voor de voeten van Tim Bissels. Die twijfelde geen moment en schoot de aansluitingstreffer binnen.

Na de pauze veranderde het spelbeeld niet noemenswaardig. In de beginfase een aantal schoten van Nooit Gedacht die alle doel misten. In de omschakeling kwam Excellent er een aantal keren gevaarlijk uit. Doordat Nooit Gedacht steeds meer naar voren ging spelen kwam er voor Excellent meer ruimte. Dat leverde een aantal mooi uitgespeelde aanvallen op, maar de Geffense doelman stond in de weg of er werd niet naar behoren afgerond. In de 89ste minuut leek het alsnog mis te gaan voor Excellent. Een gevaarlijke voorzet vanaf links werd net niet voldoende afgerond. Ook in de zes minuten blessuretijd bleef het spannend. De druk van Nooit Gedacht werd steeds groter zonder echt uitgespeelde kansen. Tot opluchting van alles wat Excellent een warm hart toedraagt werd er in de blessuretijd uiteindelijk niet meer gescoord. Na de wedstrijd kreeg Nooit Gedacht-speler Frank van Herpen nog een rode kaart wegens onsportief gedrag.

Excellent kan zich gaan opmaken voor de tweede wedstrijd in de nacompetitie: de derby tegen SSS in Overloon aanstaande zondag.

Mocht ook deze wedstrijd in winst worden omgezet, dan volgt de finale tegen de winnaar van FC Geleen Zuid  en Walram Valkenburg op neutraal terrein.