Drie punten blijven in Oploo

van Steenhuijsstraat 35 A
5841AG
OPLOO

Op bezoek bij Excellent was het de vraag of Constantia de tweede overwinning van het seizoen kon bijschrijven. Na een minuut stilte voor de slachtoffers van de aardbevingsramp in Turkije en Syrië kwamen de mannen uit Wanroij goed uit de startblokken. De eerste mogelijkheden waren voor Constantia. Een schot op doel en in de 10e minuut kwam de Wanroijse spits oog in oog met de oranje-doelman, die uitstekend keerde. Daar kon Excellent vooralsnog weinig tegenover zetten. Een mooie aanval door het midden werd door Guido Kurvers niet tot doelpunt gepromoveerd. Na ruim een kwartier kreeg Excellent meer vat op de wedstrijd en kwamen er zelfs enkele mogelijkheden om de score te openen. Maar ook Constantia kwam af en toe gevaarlijk dicht in de buurt van het Oploose doel. In de 29ste minuut leek Excellent de 1-0 binnen te schieten. Frans Cuppers werd na een uitstekende pass van Timo Cornelissen vrij voor de keeper gezet. Hij wist deze mogelijkheid niet in een doelpunt om te zetten. Ook een prima vrij trap net buiten de zestien miste op een haar na het doel. In de laatste 5 minuten van de eerste helft kreeg Constantia nog drie uitstekende mogelijkheden om de score te openen. In de 41ste minuut een mooi schot dat net doel miste, een minuut later een uitbraak door het midden, prima gestopt door de Oploose doelman (Tij Kroef). En juist voor het rustsignaal een mooie aanval met een afrondend schot dat net naast ging. Zo bleef de brilstand in de rust een kwartier lang op het scorebord.

De tweede helft begon Constantia zoals het de eerste helft had afgesloten. Twee uitstekende kansen werden om zeep geholpen. Voorlopig waren dat ook de twee belangrijkste wapenfeiten binnen het veld. Buiten de lijnen was meer spektakel. In de kantine, waar het carnaval al was begonnen. Maar ook de Wanroijse grensrechter deed een duit in het zakje. In de 58ste minuut moest hij zijn vlag inleveren na een wegwerpgebaar naar de scheidsrechter. En ook de bank van Constantia kreeg een waarschuwing van de leidsman na een vermeende uitbal. Na deze akkefietjes kregen de oranjemannen meer grip op de wedstrijd. In de 60ste minuut werd een geweldig schot van Sven van Gelder uitstekend tot corner verwerkt. Uit deze hoekschop werd de score alsnog geopend. Guido Curvers wist de Wanroijse verdediging te verschalken : 1-0. Constantia kwam daarna niet meteen meer aan voetballen toe en ook Excellent was onrustig aan de bal. Toch werd 10 minuten na de openingstreffer de score verdubbeld in Oploos voordeel. Een voorzet van rechts werd door Timo Cornelissen via de binnenkant van de paal binnengewerkt: 2-0.

Constantia werd daarna nog eenmaal gevaarlijk, maar de Oploose doelman, liet zich niet verrassen en pareerde uitstekend.

Tien minuten voor het eindsignaal kreeg Sven van Gelder nog twee mooie gelegenheden. Alleen voor de keeper miste hij de kans op 3-0.

Twee minuten later een mooi schot dat net voorlangs verdween. In de slotfase kwam voor Excellent de nummer 14 nog in het veld. Deze nummer 14 kon het verschil echter niet meer maken en zo eindigde de derby in een 2-0 overwinning voor Excellent en wacht Constantia nog steeds op de tweede zege van het seizoen. Interim-trainer Geert Thomassen kon zijn eerste overwinning bijschrijven.