Kansenfestijn in Ysselsteyn

5813BM
YSSELSTEYN LB

Eerste helft

Om half 3 werd op sportpark ‘’de Vlies’’ afgetrapt voor de wedstrijd tegen SV Ysselsteyn. De wedstrijd stond onder leiding van de heer Kolenberg uit Helmond die deze middag een prima wedstrijd floot. Voorafgaand aan de wedstrijd stond Excellent op de 5e plek met 21 punten en bivakkeerde Ysselsteyn op de 10e plek met 16 punten. De thuiswedstrijd op 9 oktober was in een 1-1 geëindigd.  Excellent wilde via een overwinning graag uitzicht op nacompetitie houden. Een 3-1 overwinning en een gelijkspel van concurrent Venhorst hebben uiteindelijk bijgedragen aan het veroveren van de 4e plek op de ranglijst.

Excellent startte sterk aan de wedstrijd en creëerde direct een aantal kansen. Zo eindigde in de 8e minuut een lange aanval via Mark Broeks, Sven van Gelder & Frans Cuppers in een schot van Igo Vissers in de handen van de keeper.

In de 11e minuut was het Frans Cuppers die de keeper probeerde te verschalken door een voorzet achter zijn standbeen te verwerken maar deze poging mislukte.

In de 16e minuut probeerde Frans het opnieuw en ditmaal kon de keeper reddend optreden op zijn kopbal.

In de 23e minuut kon Ysselsteyn hier voor de 1e keer iets tegenoverstellen via een vrije trap die vanaf een meter of 25 rakelings naast werd geschoten.

Deze opleving van Ysselsteyn bracht Excellent niet aan het wankelen en de oranjehemden gingen vrolijk door met het creëren van kansen. In de 33e minuut begon een aanval bij Sven van Gelder die zijn directe tegenstander niet voor de laatste keer deze middag een ‘poortje’ gaf en vervolgens Timo Cornelissen wegstak, helaas kwam de keeper als winnaar uit de bus in deze 1 tegen 1 strijd.

In de 35e minuut nam Igo Vissers het doel van de tegenstander onder vuur en schoot Frans Cuppers de rebound op de lat. Het slotakkoord van de 1e helft was in de 45e minuut nog voor Igo Vissers met een kopballetje in de handen van de keeper.

In de 1e helft veel kansen voor Excellent welke helaas niet zijn gepromoveerd tot doelpunt. In de 2e helft diende dus effectievermet de kansen te worden omgegaan om met de overwinning naar huis te kunnen gaan.

Tweede helft

In de 50e minuut zet Igo Vissers zijn collega aanvaller Sven van Gelder vrij voor de keeper, de doelman wordt door zijn benen gepasseerd maar de bal werd hiervoor voldoende afgeremd zodat een verdediger de bal nog net voor de lijn kon weghalen.

In de 60e minuut was het dan eindelijk raak, ‘koning Dribbel’ Sven van Gelder passeert een aantal spelers op het middenveld en zet Frans Cuppers vrij voor de keeper, Frans verlengd de pass van Sven en de bal eindigt in de lange hoek.

Enkele minuten later is het direct 0-2, het is wederom Frans die deze kans verzilvert. Via een schitterende steekbal van Timo Cornelissen kwam hij vrij voor de keeper en tikte hij binnen.

Na de 0-2 speelt het spel zich wat meer af op de helft van Excellent en is het Ysselsteyn dat iets meer op de aanval gaat spelen. Dit resulteert in de 72e minuut ook in een goede kans voor Ysselsteyn maar een aantal doelpogingen troffen via de paal en een verdediger van Excellent op de doellijn geen doel. De eerstvolgende kans voor Ysselsteyn was wel raak, na een klutssituatie in het 16 metergebied ging de bal via een aanvaller in het doel. 1-2.

Deze aansluitingstreffer gaf Ysselsteyn hoop op meer en zo werd de aanval nog wat meer gezocht wat juist kansen voor Excellent in de omschakeling opleverde. De 1e poging ging nog mis waar Frans en Sven konden counteren met nog 1 verdediger en de keeper op hun pad. Sven legde de bal breed maar helaas sprong de bal bij Frans van de voet.

Twee minuten later eenzelfde situatie maar nu was aanvoerder Teun Verberk mee naar voren gesprint. Sven legde de bal breed waarna Teun de keeper simpel kon omspelen en binnentikt voor de 1-3.

Excellent speelde deze zondagmiddag een prima wedstrijd waar minimaal 14 kansen konden worden gecreëerd dit biedt weer perspectief biedt voor de thuiswedstrijd tegen Vitesse ’08 aankomende zondag.

Opstelling Excellent: Tij Kroef – Mark Thomassen – Jeroen Lenkens – Mark Broeks – Joris Verberk; Gido Kurvers – Teun Verberk – Timo Cornelissen; Sven van Gelder – Frans Cuppers – Igo Vissers.