Niet de gewenste competitiestart voor Excellent

Hapse Boys 1 (zon)

25 september 2022 14:30

J.G.J.M. van Haren

Sportpark Het Domein
van Steenhuijsstraat 35 A
5841AG
OPLOO

Om half 3 werd de competitiestart gegeven voor het seizoen 2022/2023 onder mooie weersomstandigheden. Excellent moest aantreden zonder de geblesseerden aanvoerder Teun Verberk en Timo Cornelissen. Gaandeweg de wedstrijd bleek dit een zwaar verlies.

In de beginfase was het Excellent dat direct beter in de wedstrijd zat en Hapse Boys had moeilijk als Roel Verberk aangespeeld werd. In de 2e minuut leek hij al te gaan scoren. Roel werd in de diepte aangespeeld, omspeelde de keeper en leek te kunnen scoren op een leeg doel. In plaats van daarvan besloot hij de bal terug te leggen en kon  Hapse Boys de aanval verijdelen. In de 6e minuut kreeg Hapse Boys plots een kans door een matige opbouw van Excellent zijde in het strafschopgebied. Daaruit ontstond een klutssituatie waarbij de bal op de paal kwam. In de 9e minuut kwam de voorsprong voor Excellent. Roel Verberk ging op de keeper af en op moment van schieten kreeg hij een duw in de rug wat resulteerde in een strafschop die feilloos werd benut door Sven van Gelder.

Deze gewenste vroege voorsprong had Excellent rust moeten geven, maar vooral door regelmatig slordig balverlies aan Excellent zijde kwam Hapse Boys beter in de wedstrijd. Ze konden in deze fase veelal de snelle en balvaste voorhoede instelling brengen. Bij één zo’n aanval in de 21e minuut bracht de linksvoor van Hapse Boys de bal voor op het doel waarbij keeper Noud van der Stoel zich verkeek en bij het neerkomen op de spits van Hapse Boys belande met als gevolg een strafschop voor Hapse Boys. Ook deze werd onberispelijk binnen geschoten door Rens Thijssen. Het vervolg van de eerste helft was verder slordig van beide zijden.

In de 2e helft waren de eerste wapenfeiten een afstandsschot van Igo Vissers recht op de keeper en een schot van Roel Verberk net over. Gaandeweg ging Hapse Boys beter voetballen en kwam het in de 58e minuut op voorsprong, nadat ze net daarvoor nog de lat hadden geraakt bij een scherpe voorzet vanaf de zijkant. Het was Rens Thijssen die met een schitterende vrije trap vanaf 25 meter in de kruising scoorde (1-2). In het vervolg van de wedstrijd probeerde Excellent nog met veel inzet tot doelpingen te komen, maar de vorm ontbrak vandaag bij de Oranje zwarten om de gelijkmaker te forceren. De drie punten gingen dan ook terecht naar Haps. Volgende week speelt Excellent om half 3 de 2e competitiewedstrijd in Wanroij tegen Constantia dat vandaag met 2-0 verloor van Ysselsteyn.

Opstelling Excellent:
Noud van der Stoel – Mark Thomassen (85. Benny Lenkens), Jeroen Lenkens, Sven Heldens, Mark Broeks - Gido Kurvers, Frans Cuppers, Rick van Koulil (66. Thijn Cornelissen) - Sven van Gelder, Roel Verberk, Igo Vissers (76. Joris Verberk)

Toeschouwers : 120

Statistieken: