Prachtige goal niet genoeg voor overwinning

Handel 1 (zon)

24 april 2022 14:30

Sportpark D'n Eikenwal
Ossenkapelweg 2
5423VG
HANDEL

HANDEL - De wedstrijd tussen nummer vier en vijf van de 3e klasse D is geeindigd in een 2-1 overwinning voor de nummer 4, Handel. Daardoor zit Excellent in de wachtkamer als het gaat om nacompetitievoetbal. Via een geweldige goal van Teun Verberk kwam Excellent nog wel op een 0-1 voorsprong, maar het kon niet voorkomen dat Handel met de drie punten aan de haal ging.

Voor nacompetitievoetbal moet, naar alle waarschijnlijkheid, op het einde van de reguliere competitie bij de eerste vier geeindigd worden. Er stonden voorafgaand aan de wedstrijd wel de nodige belangen op het spel. De eerste kans was in minuut vier voor Handel, maar de inzet ging naast. Er ontspon zich een interessante wedstrijd waarin Handel wat meer balbezit had, maar Excellent zich ook niet onbetuigd liet. Na voorbereidend werk van Sven Heldens en Sven van Gelder probeerde vleugelaanvaller Igo Vissers met een geplaatst schot te scoren, maar de keeper kon redden. Ook een latere poging van de jonge aanvaller troef geen doel. Handel was wel dreigend, maar niet gevaarlijk en na dik een half uur kwam de thuisploeg op achterstand via een geweldig doelpunt van Excellent-aanvoerder Teun Verberk. Igo Vissers speelde Teun Verberk vrij, die met een strakke pass Roel Verberk op de rand van de zestien inspeelde. Met een pass achter het standbeen kwam de bal terug bij de inkomende aanvoerder die de bal onhoudbaar voor de keeper in het dak van de goal joeg (0-1). Enkele minuten later had Sven van Gelder een mogelijkheid om de score te verdubbelen, maar zijn inzet ging naast. Vijf minuten later stonden beide teams op gelijke hoogte. Een snel lopende aanval van Handel over de rechterkant, waar een niet bestrafte handsbal aan vooraf ging, eindigde in een riante kans voor Handel. Ten koste van een hoekschop werd de gelijkmaker voorkomen. De voorzet uit deze hoekschop carambouleerde via een aantal lichamen het doel van Excellent in, waardoor de ruststand op 1-1 bepaald werd.

In de tweede helft was Handel de betere ploeg met de meeste drang naar voren. De nodige aanvallen gingen richting de goal van Excellent-keeper Niek Verhoeven. De meeste ballen eindigden in de handen van de keeper en de grootste kans ging na dik een kwartier naast. Coach John Janssen wisselde sleutelspeler Frans Cuppers en had pech dat even later ook de in de tweede helft ingevallen Thijn Cornelissen met een blessure naar de kant moest. Excellent probeerde wel de aanval te zoeken, maar kwam tekort om een echte vuist te maken. Twintig minuten voor tijd floot de scheidsrechter voor een strafschop voor de thuisploeg. De strafschop was terecht, maar leek onnodig. Keeper Niek Verhoeven had geen enkele kans tegen de perfect ingeschoten bal (2-1). Excellent zette wel aan, speelde veelvuldige de lange balen hoopte op die ene kans, maar gaf ook ruimte weg voor aanvallen van de thuisploeg. Doordat beide ploegen niet meer scoorden, was Handel de winnaar van de dag.

Volgende week zondag speelt Excellent thuis tegen Germania. Handel gaat op zaterdag op bezoek bij koploper Boekel Sport. Beslist is er dus nog niks.