Knap herstel Excellent

Stoottroepenweg 2 a
5364MV
ESCHAREN

GRAVE - Excellent heeft zich vanmiddag uitstekend hersteld van de zeperd van afgelopen donderdag tegen Groesbeekse Boys. Op het sportpark van EGS'20 trok Excellent met een hele goede teamprestatie met 3-1 aan het langste eind.  Met twee nederlagen op rij ging de ploeg van trainer/coach niet met het meeste vertrouwen naar de grootste club van de gemeente Land van Cuijk. Die zorg bleek ongegrond.

Vandaag waren er basisplaatsen voor Benny Lenkens en Igo Vissers en Frans Cuppers had de skilatten weer geruild voor voetbalschoenen. De eerste helft ontliepen beide teams elkaar weinig. De thuisploeg was wel dreigend, maar niet vaak gevaarlijk. Excellent probeerde meer dan afgelopen donderdag te voetballen en dat kwam het spel ten goede. In de slotfase van de eerste helft combineerden de oranje-zwarten naar een flinke kans voor Igo Vissers en een schot van Joris Verberk. Het bleef echter 0-0.

In het tweede bedrijf kwam Thijn Cornelissen in de ploeg en ging Excellent nadrukkelijker op zoek naar de drie punten. Na zes minuten stuurde Sven van Gelder Frans Cuppers diep. In plaats van oog in oog met de keeper te komen werd hij naar de zijkant gedreven. Zijn lage voorzet bereikte Mark Broeks niet. Een EGS-verdediger voorkwam dat de Excellent-verdediger de 0-1 binnen kon schieten, maar zorgde er bij die verdedigende actie zelf voor dat Excellent een 1-0 voorsprong nam. Een minuut later werd Roel Verberk weggestoken. Hij passeerde de uitkomende keeper, waarna hij net buiten het strapschopgebied naar de grond getrokken werd. Aangezien hij de bal voor het intikken had was het onbegrijpelijk dat er geen rood getrokken werd voor de EGS-verdediger.

De Excellent-spelers bleven gedisciplineerd spelen. De verdediging stond goed en de middenvelders werden hun tegenstanders meer en meer de baas, zodat ook de aanvallers beter in hun kracht gezet konden worden; aanvallers die op hun beurt het vuile werk niet schuwden. Pas nadat Excellent nog een kans had laten liggen werd EGS '20 nog eens gevaarlijk toen een aanvaller in de zestien kon wegdraaien en een doelpoging waagde. maar keeper Niek Verhoeven kwam als winnaar uit de situatie. Kort daarna kwam Excellent op een 0-2 voorsprong toen een hoekschop van Igo Vissers via het lichaam van Frans Cuppers in de goal verdween. Vijf minuten later was de strijd beslist. Een inzet van Roel Verberk werd nog gekeerd door de keeper, maar hij was kansloos op de rebound van Frans Cuppers; één van de uitblinkers aan Excellent-zijde (0-3). Tien minuten voor tijd legde de thuisploeg over links een snelle aanval op de mat. Het slotakkoord hiervan ging net naast het doel van Niek Verhoeven.  Het was Excellent nauwelijks aan te zien dat het een donderdagwedstrijd in de benen had. Aanvaller Roel Verberk was wel moegestreden, maar dat weerhield hem niet van een laatste krachtsinspanning. Een doelpunt was hem gegund, maar de fraaie lob ging net naast. In blessuretijd wist EGS'20 uit een hoekschop en met een van richting veranderd schot een treffer voor de statistieken te maken (1-3).

A.s. donderdag mag Excellent, met opgekrikt vertrouwen, opnieuw aan de slag. Om 20:00 uur is in Gennep Vitesse '08 de tegenstander.