Roel Verberk leidt Excellent naar overwinning

Ysselsteynseweg 90
5813BM
YSSELSTEYN LB

YSSELSTEYN - Met twee doelpunten in de eerste twintig minuten was aanvaller Roel Verberk vandaag van grote waarde voor Excellent in de uitwedstrijd tegen SV Ysselsteyn. Om de punten mee naar huis te kunnen nemen had hij zijn teamgenoten hard nodig, want het kostte nog de nodige moeite om de overwinning over de streep te trekken. Na dik 90 minuten stond er 2-3 op het Ysselsteynse scroebord.  Zo gingen de drie punten wel naar de ploeg die er het meeste aanspraak op mocht maken.

De thuisploeg had in de laatste 3 wedstrijden 7 punten behaald en het had eerder koploper Boekel Sport thuis aan het wankelen gebracht. Het beloofde dus geen abc-tje te worden voor de ploeg van John Janssen die zijn ploeg na de vrij kansloze nederlaag van vorige week tegen Melderslo vanmiddag opnieuw op zag krabbelen.

Excellent was gedurende de gehele eerste helft de meest dominante ploeg en stond na twintig minuten op een comfortabele 0-2 voorsprong. In de 13e minuut was de eerste treffer een feit. Roel Verberk schatte een hoge voorzet van Sven van Gelder beter in dan zijn directe tegenstander, waarna hij met rechts vol uithaalde voor de 0-1. Vijf minuten later ging Roel Verberk aan de haal met een pass van broer Teun Verberk, schudde twee tegenstanders af en schoot met links binnen (0-2).  Excellent had de kans om de wedstrijd al vroegtijdig te beslissen, maar een kopbal van Sven van Gelder uit een voorzet van Thijn Cornelissen ging net naast. Alhoewel SV Ysselsteyn nog nauwelijks gevaarlijk geweest was, stond het tien minuten voor rust wel 1-2 en was er opnieuw geloof in een goede afloop bij de thuisploeg. Excellent was in de aanval, leed balverlies en moest rechtsomkeert. Daarbij kwam de terug sprintende Joris Verberk bij een hoge voorzet ongelukkig in aanraking met een tegenstander. De strafschop was terecht en werd feilloos omgezet in een doelpunt.

Vanaf het begin van de tweede helft drong SV Ysselsteyn meer aan, maar het was Excellent dat in de 51e minuut de marge weer op twee bracht. Uit een hoekschop van Timo Cornelissen werd de eerste doelpoging van Frans Cuppers (met het hoofd) nog gekeerd, maar de keeper was kansloos op de rebound (1-3). Net als in de eerste heflt had Excellent ook in het tweede bedrijf de kans om de wedstrijd al vroeg te beslissen. Eerst ging een inzet van Sven van Gelder, na een mooie combinatie door de verdediging van SV Ysselsteyn, voorlangs en even later ging een strakke kopbal van Thijn Cornelissen net naast. De thuisploeg bleef in leven, wisselde aanvallend en creeerde ook een aantal hachelijke momenten voor de goal van Excellent-doelman Niek Verhoeven. Een kwartier voor tijd werd het opnieuw een wedstrijd. De manier waarop de tweede Ysselsteynse goal ontstond is wel stof tot nadenken. Met een betere voorspelling van situaties die kunnen ontstaan kan er de nodige energie bespaard worden en had wellicht ook de aansluitingstreffer voorkomen kunnen worden. Neemt niet weg dat de bal vanaf de rand zestien via de binnenkant van de paal uitstekend binnen geschoten werd (2-3). Zo werd het tot de laatste minuut toch nog billen knijpen, maar daar bleef het bij.

A.s. zondag speelt Excellent thuis tegen Hapse Boys, dat met twee overwinningen op rij aan het vechten is voor klassebehoud.