Excellent sluit sterk seizoen in stijl af

SV United 1 (zon)

6 juni 2022 14:30

K.G.M. Lenssen

Sportpark de Meulebèèk
Sportlaan 2
5861CX
WANSSUM

WANSUM - Door een 1-5 overwinning bij SV United is Excellent 1 dit seizoen als vijfde geeinidgd in de 3e klasse D. Excellent kan terug kijken op een uitstekend seizoen. Het siert de ploeg dat het ook in de laatste wedstrijd, na een vroege achterstand, vol heeft gestreden voor de drie punten. Met de ruime overwinning sloten de oranjehemden een sterk seizoen in stijl af en behaalde het een clubrecord qua punten en doelpunten in de 3e klasse.

In het debuutseizoen 2016/2017 behaalde Excellent 41 punten. Nu werden er, met twee wedstrijden minder, 42 punten behaald en werd er maar liefst 62 keer gescoord. Alleen Groesbeekse Boys wist vaker te scoren. Door de nederlaag van vorige week tegen Boekel Sport, dat vanmiddag kampioen werd, was al duidelijk dat nacompetitie er niet meer in zat. Uiteindelijk kwam het team van trainer/coach John Janssen hier één puntje voor tekort.

Het is altijd prettig met een goed gevoel de zomerstop in te gaan. Daar zag het aanvankelijk niet naar uit. Nadat de thuisploeg al even dreigend geweest was, lukte het hen om in de 10e minuut op voorsprong te komen. Een uithaal vanaf rand zestien meter was keeper Niek Verhoeven te machtig. In de fase die volgde lukte het Excellent niet het spel naar zich toe te trekken. Ballen werden snel ingeleverd, waardoor SV United ook mogelijkheden kreeg om de score te verdubbelen. Ondanks zwak spel creeerde Excellent ook kansen. In de 21e minuut vond Gido Kurvers Roel Verberk. Zijn inzet werd door Sven van Gelder binnen getikt, maar kennelijk vanuit buitenspelpositie. Op het half uur schoot Sven van Gelder eerst nog een bal voorlangs, maar een minuut later trof zijn strakke schuiver van net buiten de zestien wel doel: 1-1. Net voor de pauze had SV United Excellent een tik uit kunnen delen, toen centrale verdediger Jeroen Lenkens net niet bij de bal kon. In vrije positie ging de inzet van de United-aanvaller naast. Aan de andere kant ging het geplaatste schot van Igo Vissers in de slotminuut van de eerste helft ook net naast.

Excellent startte de tweede helft goed en hield dat de rest van de wedstrijd vol. Kort na de hervatting was er een hele goede aanval van de gasten. Gido Kurvers stak Roel Verberk weg die de bal in één keer doorspeelde op de inkomende Igo Vissers. De jonge vleugelaanvaller passeerde de keeper, maar één van de verdedigers redde op knappe wijze op de doellijn de meubelen voor de blauwhemden. Op het uur kwam de voorsprong er dan toch voor Excellent. Met een prachtig afstandsschot vond Gido Kurvers de verre bovenhoek: 1-2. Kort na deze voorsprong ging Igo Vissers vanaf eigen helft met de bal aan de haal, passeerde een aantal spelers en haalde wellicht net wat te vroeg uit. Via een verdediger van de thuisploeg ging de bal naast. De veilige marge van twee goals kwam er tien minuten later alsnog. Met een slimme loopactie omzeilde Roel Verberk de buitenspelval en hij leverde vervolgens een assist aan Sven van Gelder af: 1-3. Excellent bleef op zoek naar meer goals. Laatste man Teun Verberk schoof regelmatig in en Sven van Gelder miste dicht bij de goal zijn derde treffer van de middag. De volgende treffer kwam uiteindelijk op naam van Frans Cuppers die een lage voorzet van Mark Thomassen beheerst afrondde (1-4 in de 82e minuut). Nadat Igo Vissers in de 90e minuut net binnen de zestien de 1-5 op het scorebord had geschoten nam de doelman afscheid van SV United afscheid van het selectievoetbal. Beide teams vormden een erehaag voor de goalie. Kort daarna floot de scheidsrechter voor het laatst dit seizoen.