Excellent komt goed weg met gelijkspel

Handel 1 (zon)

21 november 2021 14:30

J.A. van Geffen

Sportpark Het Domein
van Steenhuijsstraat 35 A
5841AG
OPLOO

OPLOO - De topper in de 3e klasse D tussen Excellent en Handel is geeindigd zoals de wedstrijd begon: 0-0. Daar mag de ploeg van trainer/coach John Janssen blij mee zijn, want het had heel weinig in te brengen.

De wedstrijd werd vooraf gegaan met een minuut stilte ter nagedachtenis aan de vorige week overleden Piet van den Hoven. Eerder deze week hebben we op de website al aandacht geschonken aan het overlijden van Piet die de hele geschiendenis van Excellent mee heeft gemaakt. De wedstrijd van vandaag gaat niet de geschiedenisboeken. Excellent zal tevreden zijn dat een punt werd behaald en tegenstander Handel zal balen dat het twee punten heeft laten liggen. De voorbije weken liet Excellent goed voetbal zien. Dat de ene wedstrijd de andere niet is werd vandaag nog maar eens bewezen. Vanmiddag was het vooral hard werken en tegen houden. Dat deed de ploeg overigens heel goed. In de openingsfase stapelde Excellent fout op fout; later verdwenen de fouten, maar was de toon gezet: Handel was de baas op het veld. In de eerste helft mocht Handel regelmatig aanleggen voor een schot. Telkens was keeper Niek Verhoeven of een been van een Excellent-speler die een doelpunt voorkwam. Excellent stelde er in de eerste helft slechts twee speldenprikjes tegenover. In de slotseconden van de eerste helft was Handel dicht bij een doelpunt toen een voorzet vanaf rechts bij de tweede paal direct werd ingeschoten. De afloop was hetzelfde als bij alle andere pogingen.

In de tweede helft was het spelbeeld niet anders. Eén keer was Excellent via invaller Roy Lenkens gevaarlijk. In de 69e minuut kon hij op de Handelse goal af. Het eindigde in een duel vlak voor de goal, maar de scheidsrechter zag er geen strafschop in. Net als in de eerste helft waren er diverse pogingen van Handel. In het strafschopgebied van Excellent ontbrak het de blauwhemden aan finesse waardoor er wel diverse hachelijke momenten waren voor de goal van Excellent, maar nooit een uitgespeelde kans. Desondanks leek het een kwestie van tijd dat Handel een voorsprong zou nemen. De grootste kans daartoe was tien minuten voor tijd. Een liggende Excellent-verdediger wist een schot te blokken. De rebound werd veel te wild in-, en overgeschoten door een Handelse aanvaller. Als de wedstrijd niet gewonnen kan worden, is een gelijkspel het volgende doel. En zo geschiedde. Excellent sleepte de 0-0 over de blessuretijd en heeft het qua resultaat vanmiddag uitstekend gedaan.

Volgende week komt SV De Braak naar Het Domein.