Belabberde overwinning Excellent 1

6561KE
GROESBEEK
tel. 024-3972081

GROESBEEK - Het eerste elftal heeft vanmiddag ook zijn derde wedstrijd in winst omgezet. Dit en het feit dat de jonkies Thijn Cornelissen en Jeroen Lenkens de Oploose derdeklasser de winst bezorgden is zowat het enige positieve wat er over de wedstrijd gezegd kan worden.

Na de zwaar bevochten overwinning van vorige week tegen SV United trad de pleog van trainer/coach John Janssen vanmiddag in Groesbeek aan tegen Germania. Een vereniging die een aantal jaren op een hoger niveau gevoetbald heeft, maar naar verwachting een wat anoniem seizoen tegemoet zal gaan. Excellent startte vandaag met Igo Vissers in de basis en met Frans Cuppers en Roel Verberk op de bank. Het mooie sportpark was goed verstopt waardoor de verslaggever van dienst het hoogtepunt van de wedstrijd moest missen. Na een pass van Teun Verberk kon Thijn Cornelissen alleen op de keeper af.  Hij faalde niet en scoorde zo zijn tweede competitiegoal (0-1). Excellent wasverreweg de gevaarlijkste ploeg. Na 20 minuten troefde Thijn Cornelissen aan de rechterkant zijn tegenstander af. Ook zijn pass op Sven van Gelder was goed, maar diens doelpoging ging niet voorbij de keeper. Een minuut later werd het wel 0-2. De keeper van Germania maakte in tegenstelling tot de tweede helft in de eerst helft geen goede indruk. Een schot van Timo Cornelissen kon door deze keeper wel gekeerd worden, mar de bal belandde voor de voeten van verdediger Jeroen Lenkens, die de bal over de keeper stifte (0-2). Er was werkelijk geen vuiltje aan de lucht. De snelle ruime voorsprong heeft de ploeg wellicht in slaap gesust. In plaats van de tegenstander te slopen liep het achteruit en gaf het Germania alle gelegenheid om richting de goal van Excellent de voetballen. De 1-2 in de 39e minuut was al een veeg teken voor het vervolg van de wedstrijd. Een hoge voorzet kon nog gekeerd worden door keeper Noud van der Stoel, maar de terugspringende bal was voor een Germania-speler die er 1-2 van maakte. Door een afnemende scherpte kon Excellent die goal op eigen conto schrijven. Neemt niet weg dat Excellent kort daarna in de persoon van Mark Broeks opnieuw op de Germania-goal af kon. Het resultaat van zijn schot was een hoekschop.

In de tweede helft zakte Excellent erg ver in en was de onderlinge afstemming erg slecht. Het veld was veel te groot, de middenvelders werden overgeslagen met als uiteindelijke gevolg dat de aanvallers en middenvelders in een veel te grote ruimte kwamen te voetballen en de brandstofmeter steeds verder in het rood kwam. Op het middenveld ondervond de jonge middenvelder Gido Kurvers weinig steun van zijn collega's die veelal alleen oog hadden voor de aanvallers of de ballen werden blind naar voren gespeeld. Veel reparatiewerk bij simpel balverlies werd verricht door Thijn Cornelissen. In de 65e minuut moest keeper Noud van der Stoel voor het eerst de gelijkmaker voorkomen bij een schot uit de draai. Tien minuten later vergat een aanvaller van Germania een doelpoging te ondernemen en twee minuten later eindigde een kiezelhard afstandsschot op de vuisten van Noud van der Stoel. Na een klein uur waren Roel Verberk en Frans Cuppers in het veld gekomen voor Timo Cornelissen en de zeker niet onverdienstelijk spelende Igo Vissers.  Alhoewel Roel Verberk had kunnen scoren op een steekbal van Frans Cuppers, pakte deze wissel niet goed uit. Beide invallers werden voor het einde van de wedstrijd vanwege ongemakken alweer naar de kant gehaald. Uiteindelijk mocht Excellent blij zijn dat Germania ook niet overloopt van klasse, waardoor het bij 1-2 bleef. Qua punten een geweldige competitiestart, maar dit was een wedstrijd om snel te vergeten. Er is het nodige werk te doen.

Volgende week speelt Excellent op het Domein tegen EGS '20 dat vandaag geen moeite kende met SV United en met 6-1 won.