Nijnsel /TVE Reclame - Excellent 0-2

Nijnsel/TVE Reclame 1 (zon)

1 december 2019 14:30

Al in de derde minuut kon het legioen juichen toen een vrije trap van Bart van Duinhoven niet goed verwerkt werd door de verdediging van de thuisploeg. Het afgeslagen schot kwam in de voeten van Sven van Gelder. De koelbloedige aanvaller bedacht zich geen moment en retourneerde de bal linea recta in het doel van de verslagen defensie: 0-1. Nijnsel kon daar in het eerste half uur weinig tegenoverstellen. Het eerste gevaar voor het Excellent-doel kwam na een kwartier. Een verre ingooi kwam weliswaar in het Oploose strafschopgebied, maar de blauw-gele aanval kon geen werkelijk gevaar stichten. Excellent verdedigde goed en zat fel op de bal zodat Nijnsel niet echt in de wedstrijd kon komen. In de omschakeling kwam Excellent het eerste half uur wel af en toe dicht bij het doel, maar ook de Excellent-aanval kon geen tweede treffer aantekenen. Na een half uur kreeg Nijnsel ineens meer grip op de wedstrijd. Er werd feller gestreden en de passes kwamen nauwkeuriger aan. Het eerste gevaarlijke Nijnselse schot na 40 minuten werd nog gekeerd door de soeverein keepende Noud van der Stoel. In de 45ste minuut was de Oploose goalie al verslagen en iedereen dacht dat er met een 1-1 stand gerust ging worden. De Nijnselse spits wist de bal van een meter afstand echter niet in het vrije doel te schieten.

In het begin van de tweede helft bleef de thuisploeg domineren, maar de beste kansen waren in de beginfase voor de gasten. Na uitstekend voorbereidend werk van Sven van Gelder werd in de 50ste minuut een Excellent-doelpunt afgekeurd. Even later schoot Frans Cuppers voorlangs. Maar de thuisploeg drong steeds meer aan en het wachten was eigenlijk op de gelijkmaker. Legio kansen waren echter niet aan de Nijnselse aanvallers besteed. Door de aanvalsdrift van de thuisploeg kwam er voor de Excellent-aanval af en toe meer ruimte. In de 77ste minuut leidde dat tot de 0-2. Frans Cuppers kreeg de bal op de eigen helft in de voeten. Een pass op maat bereikte de sprintende Roel Verberk. Hij omspeelde de laatste Nijnselse sta-in-de-weg en kwam oog in oog met de doelman. Koelbloedig werd deze kans benut en kon Excellent de wedstrijd rustiger uitspelen.  De thuisploeg drong nog wel aan en kreeg ook nog een paar uitstekende kansen, maar de blauw-gele spitsen konden vandaag het doel niet vinden. Zo kon Excellent na 93 minuten de tweede zege op rij noteren en zich stevig nestelen in de subtop.