Geen doelpunten bij Avanti '31 - Excellent

Avanti'31 1 (zon)

10 november 2019 14:00

SCHIJNDEL – De eerste wedstrijd van het Schijndels tweeluik heeft het eerste elftal vanmiddag één punt opgeleverd. Na de goede wedstrijd van vorige week was het vandaag een stuk minder goed. De volgers van Excellent konden daarom wel leven met het doelpuntloze gelijkspel.

Excellent verloor vorig seizoen twee keer vrij kansloos van Avanti ’31. In dat opzicht boekt de ploeg van John Janssen vooruitgang en een punt in een uitwedstrijd in de 3e klasse D is in principe niet verkeerd. Na de wedstrijd van vorige week viel het veldspel van Excellent, op een toch prima grasmat, vandaag niet mee. In de openingsfase ging het spel nog flink op en neer, maar al snel was de thuisploeg de baas op het veld en moest Excellent m.n. aan de linkerkant flink aan de bak. De thuisploeg speelde de eerste helft uitstekend, maar het duurde ruim een hal uur voordat de eerste serieuze doelkansen genoteerd konden worden. Een lange bal ging over Mark Thomassen heen waarna een aanvaller richting het doel van Excellent kon. De lage schuiver die volgde kon gekeerd worden door keeper Noud van der Stoel, waarna aanvoerder Teun Verberk voorkwam dat Avanti ’31 alsnog kon scoren. Vijf minuten later was Teun Verberk, afgelopen week vader geworden van een tweeling, in verdedigend opzicht opnieuw van grote waarde. Een Avanti-voorzet van links werd bij de tweede bal goed terug gekopt, waarna de doelpoging via het lichaam van de laatste man over ging.

Excellent deed in de eerste helft weinig met de bal en werd dan ook niet gevaarlijk. De tweede helft was de wedstrijd meer in evenwicht. Avanti ’31, dat tot dusverre een teleurstellend seizoen speelt, kon het niveau van voor rust geen vervolg geven. Excellent speelde wel wat beter al was het aantal onmogelijke ballen richting spits Roel Verberk niet bij te houden. Oom Roel werkte zich, wellicht  tegen beter weten in, een slag in de rondte. De invalbeurt van Gido Kurvers, na een blessure van Timo Cornelissen vroeg in de tweede helft, was hoopgevend maar uiteindelijk werd hij nog te weinig in het spel betrokken. De aanvallers kregen te weinig steun en de ervaren mannen in het team konden dat niet keren. Wellicht voelden zij aan dat er in aanvallend opzicht vandaag gewoon niet veel meer in zat en stopten zij vooral energie in het houden van de nul. Daar hadden ze echter ook de hulp van de jonge doelman Noud van der Stoel voor nodig. In de 68e en 87e minuut had hij geweldige reddingen in huis op een volley van de Schijndelse aanvalsleider. Excellent had er zelfs nog met drie punten tussenuit kunnen piepen. Uit een hoekschop in minuut 86 kopte Thijn Cornelissen de bal, buiten bereik van de doelman van Avanti ’31 net naast de voor Excellent verkeerde kant van de paal.

Excellent kan een punt aan het totaal toevoegen en zich gaan richten op de bekerwedstrijd van donderdag tegen Volharding en de volgende competitiewedstrijd; thuis tegen Schijndel.