Eenvoudige overwinning Den Dungen op Het Domein

Den Dungen 1 (zon)

27 oktober 2019 14:30

OPLOO - In de eerste ontmoeting ooit tussen beide verenigingen heeft het eerste elftal van Excellent vanmiddag kansloos verloren. Zelden zal een tegenstander de punten zo gemakkelijk opgehaald hebben in Oploo als vanmiddag. Bij rust was het 0-1 en kort na rust werd de eindstand bepaald op 0-2.

Net als de vorige thuiswedstrijd stond ook nu Excellent voorafgaand aan de wedstrijd stil bij het overlijden van een Excellente vrijwilliger. Met een mooie minuut stilte werd José van der Duijn herdacht.

Excellent moest het vanmiddag stellen zonder Frans Cuppers. Dat gemis deed zich voelen. Ondanks de brede selectie was er vanmiddag geen adequate vervanger voor de rol van de vooruitgeschoven middenvelder van Excellent. In de eerste vijf minuten moest verdediger Mark Broeks een bal van de lijn halen en had de keeper van Den Dungen grote moeite met een schot van Gido Kurvers. Daarna was Den Dungen baas op het veld. Ze konden en mochten naar hartelust combineren. Bij Excellent waren de rijen niet gesloten. Twee keer kwam Excellent goed weg alvorens Den Dungen via een strafschop de 0-1 kon aantekenen. Op links werd een speler van Den Dungen in de zestien bereikt. Een duwtje in de rug was voldoende voor de penalty waar keeper Noud van der Stoel geen verweer tegen had.

Kort voor rust kon een speler van Den Dungen had halve veld oversteken. Zijn doelpoging ging voorlangs. Als snel na rust viel de 0-2 wel. Opnieuw aan de linkerkant van Den Dungen werd een vrije speler in de zestien gevonden. Hij hoefde alleen nog maar de bal voorbij Noud van der Stoel te trappen. Dat deed hij feilloos: 0-2.

Op het uur waren er kort achter elkaar drie kansen voor Den Dungen om de score verder op te voeren. Tachtig minuten na het schot van Gido Kurvers in de openingsfase was er een tweede doelpoging van Excellent. Roel Verberk kon uithalen, maar zijn poging werd gekeerd door de doelman. Twee minuten later zagen we hetzelfde ritueel. Excellent speelde een verloren wedstrijd tegen een goed spelend Den Dungen en was niet bij machte om het tij te keren.

Het mooie aan voetbal is dat een week later er weer kansen voor revanche liggen. Excellent speelt dan in Berlicum tegen BMC, Berlicum Middelrode Combinatie.