Excellent 1 doet goede zaken met driepunter tegen Nooit Gedacht

Nooit Gedacht 1 (zon)

26 januari 2020 14:30

Het blijft altijd de vraag hoe teams uit de winterstop komen. Excellent 1 versloeg vorige week in ee oefenwedstrijd tweedeklasser Volkel met 2-0 en Nooit Gedacht ging in de beker met 1-5 onderuit tegen eersteklasser SV Venray. Excellent kwam uitstekend uit de startblokken en stond in minuut twee al met 1-0 voor. Sven van Gelder stuurde Thijn Cornelissen diep die de geboden kans uiterst bekwaam afronde. Vijf minuten later ging een volley van Sven van Gelder uit een voorzet van de teruggekeerde Roel Verberk over. En na een kwartier spelen ging een kopbal van Frans Cuppers naast. Hierdoor liet Excellent na om Nooit Gedacht al vroeg in de wedstrijd de rekening te presenteren voor hun ongeinpireerde spel. Zo bleven de gasten in de wedsrijd en kregen ze de mogelijkheid om zich te herpakken. In de slotfase van de eerste helft kwam de Geffense ploeg langszij. In de 38e minuut moest Noud van der Stoel, ten koste van een hoekschop, redding brengen op een afstandsschot van zo'n dertig meter. Uit de hoekschop die volgde viel de 1-1. De Excellentverdedigers konden niet bij de bal, waardoor de spits van Nooit Gedacht in het vijfmetergebied een doelpoging kon ondernemen. Noud van der Stoel zat er nog met zijn voet tussen, maar toch verdween de bal nog net in de goal. Kort daarna stond Excellent twee keer niet goed bij balverlies in de voorhoede. Bij de tweede counter moesten de vingertoppen van Noud van der Stoel er aan te pas komen om een achterstand bij rust te voorkomen.

In de tweede helft was de eerste kans voor Excellent. Roel Verberk ontsnapte aan buitenspel, maar had geen doeltreffende oplossing voor de moeilijke hoek waarin hij kwam. Daarna ging Excellent meer en meer achteruit lopen en was er in tegenaanvallen veelvuldg balverlies. Daarmee haaldehet zchtzelf uit de wedstrijd en kon Nooit Gedacht op zoek naar de overwinning. Daarvoor moet dan wel gescoord worden. Tot riante kansen kwamen de bezoekers echter niet. Aan de andere kant had de keeper van Nooit Gedacht in de 72e minuut een geweldige redding op huis op een schot van achttien meter van Excellent-aanvaller Sven van Gelder. Nooit Gedacht miste de creativiteit om Excellent pijn te doen. Uitgerekend Thijn Cornelissen bezorgde Excellent alsnog de overwinning. Hij was misschien wel rijp voor een wissel, maar op de voor hem kenmerkende wijze maakte hij van niets iets. Via de voet van de keeper kwam de bal vlak voor de goal weer naar beneden. Via de verdedigers van Nooit Gedacht kwam de bal voor de voeten van de jonge aanvaller, waarna hij de 2-1 op het scorebord joeg. In de resterende tien minuten veranderde er weinig aan het spel en helemaal niets op het scorebord.

Volgende week speelt Excellent een uitwedstrijd tegen Schijndel.