Den Dungen - Excellent

Den Dungen 1 (zon)

1 maart 2020 14:30

In het begin was het wat aftasten door beide ploegen maar na 13 minuten ging de bal al in het netje achter de keeper van Den Dungen. Een vlotte aanval door het midden met een assist van Sven van Gelder bereikte Frans Cuppers die sterk vanuit het middenveld doorkwam en vervolgens  beheerst scoorde. Een voorsprong voor Excellent.

Even daarna werd Frans Cuppers per ongeluk in het gezicht geraakt door een tegenstander maar na een korte blessurebehandeling kon Frans de sportieve wedstrijd hervatten.

In de drieëndertigste minuut was het weer vissen voor de keeper van Den Dungen. (het was goed visweer)  Wederom een assist van Sven van Gelder waaruit Roel Verberk beheerst kon scoren. De keeper raakte de bal nog wel maar kon niet voorkomen dat het toch 2 – 0 was voor Excellent.

Den Dungen speelde goed verzorgd voetbal echter zonder al te veel dreiging terwijl Excellent uit de spaarzame aanvallen juist wel dreigend was.

Voor en na de rust werden de spelers nog getrakteerd op enkele echte maartse buien. Dit was verder geen probleem op het goed bespeelbare kunstgrasveld van Den Dungen

In de tweede helft had Den Dungen het betere van het spel maar zoals gezegd…..te weinig dreiging om Excellent aan het wankelen te brengen.

Doelman Noud van der Stoel van Excellent onderscheidde zich door attent en goed keeperswerk en hield zijn doel schoon.

Het eindresultaat was dat Excellent weer drie punten kon bijschrijven waardoor de diverse clubs in de derde klasse D nog dichter bij elkaar komen te staan. Een spannende en leuke competitie waarin iedereen van iedereen kan winnen. Dat belooft nog wat voor de komende drukke agenda. Maar eens zien wie de langste adem heeft in deze onvoorspelbare competitie.