Excellent 1 snel klaar vanmiddag

Boekel Sport 1 (zon)

8 december 2019 14:00

OPLOO - Het eerste elftal van Excellent heeft zich vanmiddag opnieuw laten verrassen door Boekel Sport. Zoals al vaker tegen Boekel kwam het al vroeg op achterstand, moest het hard werken om in de wedstrijd te komen en was een redelijk kansloze nederlaag uiteindelijk het resultaat.

Binnen het kwartier stond er 0-2 op het Oploose scorebord. Van Boekel Sport is het bekend dat ze veel fysiek, snelheid en diepte in hun spel hebben. Excellent gaf de tegenstander de gelegenheid om hun wapens te gebruiken en zal daar achteraf flink van balen. Met een 2-0 achterstand aan een wedstrijd beginnen is in deze klasse dodelijk. Excelent moest dus al vroeg in de achtervolging. In de 18e minuut speelde Roel Verberk zich vrij, maar zijn inzet werd gekeerd door de doelman van de gasten. Een aansluitingstreffer had in het vervolg van het eerste bedrijf wel in het wedstrijdbeeld kunnen passen, maar tussen minuut 20 en 30 waren de gasten twee keer erg dicht bij een derde treffer. Beide keren voorkwam de Oploose doelman Noud van der Stoel dit. Het eerste doel van Excellent was om met 1-2 de rust in te gaan. In de 40e minuut vond Roel Verberk met een hoge bal Frans Cuppers. Deze had de keuze om, met veel risico, direct uit te halen of de bal eerst te controleren. Hij koos voor het laatste en kwam vervolgens een fractie van een seconde te kort om riante schietpositie te komen. Nu ging zijn inzet in het zijnet. Enkele minuten later was een geplaatst schot van middenvelder Bartvan Duijnhoven niet moeilijk genoeg voor de keeper van Boekel Sport.

Na de onderbreking ontliepen beide ploegen elkaar niet zoveel, maar Boekel Sport had het grote voordeel dat ze niet hoefden aan te vallen. Maar daar waar ze de diepte kunnen zoeken, zullen ze het doen. De eerste kans in de tweede helft was zo voor de gasten, maar Noud van der Stoel redde met de voet op een kopbal. Daarna had een vrije trap van Bart van Duijnhoven, via het lichaam van een tegenstander, net zo goed binnen kunnen vallen in plaats van tegen de paal te eindigen. Excellent drong wel aan, maar kreeg in de 66e minuut de vermoedelijke ko uitgedeeld. Een vroege hoge voorzet werd op ruim 16 meter va de goal knap over Noud van der Stoe gekopt: 0-3. Ruim tien minuten later was Frans Cuppers de maker van de 1-3 na voorbereidend werk van Sven van Gelder. Een slotoffensief leek op komst, maar een minuut later bleek dat ijdele hoop. Excellent lette niet goed op toen de scheidsrechter een vrije trap toekende aan Boekel Sport, met een strafschop tot gevolg. Deze werd uitstekend ingeschoten.

Zo kreeg Excellent met 1-4 klop en is het duidelijk dat het kan vriezen en dooien bij de ploeg van John Janssen. Dat betekent ook dat er volgende week in Oss tegen het sterkte FC Schadewijk (aanvang 14:00 uur) weer nieuwe kansen liggen.