Net niet...

Handel 1 (zon)

29 september 2019 14:30

Excellent begon deze eerste echte krachtmeting met een goed gevoel.

De voorbereiding was goed verlopen en trainer John Jansen had de keuze uit een brede selectie. Maar voetbal is onvoorspelbaar en na 90 minuten stond er 2-1 op het scorebord in het herftsachtige Handel.

De eerste helft golfde op en neer. Handel had het middenveld op orde, Excellent had de meeste kansen. Zo waren er de kopbal van Frans Cuppers in de 5de minuut die net voor de lijn gekeerd kon worden, afstandschoten van Timo Cornelissen die over gingen of gesmoord werden en er waren kansen voor de aanvallers Sven van Gelder en Roel Verberk.

Handel stelde hier snelle tegenstoten tegenover. Één schot werd niet goed verwerkt in de 25e minuut en de rebound was raak 1-0. Hierna moesten beide keepers nog diverse reddingen verrichten. Het spel was matig, kansen waren er wel voor beide teams in de eerste helft. Uiteindelijk was het Handel dat vlak voor rust uit een ingestudeerde corner nog kon scoren. De corner, het schot van de 16 meter, de kluts: 2-0. Terwijl de toeschouwers al aan de warmte van de kantine dachten kopte Frans Cuppens nog op de lat. De kans die hieruit voorvloeide voor Sven van Gelder werd door de keeper gestopt. De goed leidende heer Van Dalen floot meteen voor de rust.

Meteen na rust ging Excellent er vol voor. Dit leidde al in de 47e minuut tot een goal van Sven van Gelder na een doorkopbal van Roel Verberk. Excellent ging door en creeerde diverse kansen uit mooi opgezette aanvallen. In de 52e minuut kon een lobje van Frans Cuppers over de keeper op de lijn gekeerd worden. Minuut 57 een snelle combinatie door het centrum die maar net voorlangs ging. Minuut 71 werd een schot geblokt van Timo Cornelissen. Minuut 77 keerde de Handelse keeper een inzet van Sven van Gelder na een steekbal door het midden.

Handel kon op een sporadische ongevaarlijke uitval na, weinig meer uitrichten in de tweede helft. De neutrale toeschouwer kan terugkijken op een sportieve wedstrijd. Beide teams hebben meer in hun mars als ze vandaag lieten zien. Een gelijkspel zou een betere weergave zijn geweest van het wedstrijd beeld, maar “zou” telt niet in het voetbal.

Komende zondag kan Excellent vol aan de bak als Helmondia op bezoek komt op Het Domein.