1-1, het verblijf in de derde klasse met een jaar verlengd

Nooit Gedacht 1 (zon)

28 april 2019

Excellent heeft door een gelijkspel in Geffen het verblijf in de derde klasse  met een jaar verlengd. Reeds 4 wedstrijden voor het einde van de competitie zijn de Oranjemannen al “veilig”.

Zeker een knappe prestatie voor de spelers en de leiding. Ondanks diverse blessures en het noodgedwongen inzetten van 4 verschillende keepers zijn er toch behoorlijk wat punten gesprokkeld.

De wedstrijd op deze zondagmiddag was echter niet van het hoogste nivo. Duidelijk was dat er voor beide ploegen niet al te veel meer te halen was. Excellent was in de eerste helft de betere ploeg terwijl Nooit Gedacht de tweede helft naar zich toetrok.

Na een gelijkopgaand begin kregen beide ploegen enkele kansjes op een voorsprong.  Uit een corner kopte Tijn Cornelissen van Excellent hoog over.  Ook aan de andere zijde werd een kans overgekopt.

In de 41e minuut een mooie aanval over diverse schijven na goed doorzetten van rechtsback Mark Broeks. De voorzet van Rick van Koulil werd door een speler van Nooit Gedacht over de eigen doellijn gewerkt.

In de tweede helft kwam Nooit Gedacht opzetten en kreeg ook enkele kansen. De druk werd opgevoerd en zelfs de keeper van de gastheren sloot aan bij de voorwaartsen. Gido Lenkens wist echter het doel schoon te houden. Een keer werd hij bijgestaan door Teun Verberk die de bal van de doellijn haalde. Een kwartier voor tijd was er een kleine komische onderbreking. De bal was nergens meer te vinden. Waarschijnlijk omdat Excellent in de tweede helft teveel de “lange bal” speelde. Toen iedereen dacht dat de punten mee naar Oploo gingen kreeg de thuisclub een pienantie. Deze buitenkans werd overtuigend verzilverd.

Einduitslag 1 – 1. Een terechte uitslag waar beide ploegen mee konden leven. Wel zuur dat de winst voor Excellent op het allerlaatste moment uit handen glipte.

Doordat alle concurrenten verloren is Excellent toch weer verzekerd van een jaar derde klasse voetbal.

Hoera. Hoera. Hoera.