Excellent en Margriet houden elkaar weer in evenwicht

Margriet (zon)

7 april 2019 14:30

Voor de tweede keer in 8 dagen stonden Margriet en Excellent tegen over elkaar. Twee keer werden de punten verdeeld. Twee keer was het voor de neutrale toeschouwer niet al te best.

De mooiste kantine tegen de gezelligste kantine, een ploeg uit de middenmoot tegen een club die strijd voor elk punt, David tegen Goliath als het om het ledenaantal gaat.

Excellent was in de eerste wedstrijd gewaarschuwt voor het eerste kwartier van Margriet, echter de stormloop bleef uit dankzij het felle maar correcte verdedigen van de Excellent defensie. Nikky Cornelissen was weer terug van een blessure en dat deed de verdediging goed. Teun verberk bleek weer een stevig laatste slot op de deur te zijn.

Er waren maar weinig mooie en uitgespeelde aanvallen. Margriet begon bijna laconiek aan de wedstrijd. Dit gedrag werd meteen afgestraft door het hard werkende Excellent. De eerste (en één van de weinige) uitgespeelde kans was er in de elfde minuut  en kwam van rechts waar Mark Thomassen, Frans Kuppers vrijspeelde voor de goal. De bal ging voorlangs. Een minuut later was het wel raak door een perfect ingeschoten vrije trap van Bart van Duijnhoven. Van 20 meter krulde de bal rechts boven in het vijandelijke doel. 0-1. Diezelfde Bart moest 10 minuten later het veld verlaten met een blessure. Invaller Mark Broeks, net terug van een blessure speelde een degelijke partij als linker verdediger.

Margriet kon er niet veel tegenover zetten. Kleine kansjes werden wel gecreëerd door soms snel spel op het middenvel maar veel passes kwamen niet aan en de gevaarlijke spelers van Margriet in Oploo werden goed verdedigd door de stugge Oplose mandekkers.

In de tweede helft leunde Excellent zwaar op de verdediging en probeerde met counters het verschil in doelpunten groter te maken. De wedstrijd scheen los te komen in de 66-ste minuut. Met een snelle counter van Excellent kwam Roel Verberk sterk door op links maar zijn voorzet kwam achter de vrij ingelopen Thijn Cornelissen.

In de 67-ste  minuut moest Nikky Cornelissen aan de noodrem trekken  en enkele minuten later tikte de goed keepende Noud van der Stoel een schot onder de lat weg.

Het bleek echter een kortstondige opleving te zijn van de wedstrijd. Margriet drong wel aan maar was te slordig in de opbouw en kon het niet afmaken. Dat het nog 1 – 1 werd in de 92 ste  minuut was een tegenvaller voor de oranje hemden. Uit een onschuldig ogende aanval duwde Noud van der Stoel een tegenstander in de rug. De penalty die dit tot gevolg had werd goed ingeschoten.

De uitstekend fluitende Lucien van de Moosdijk moest veel fluiten in dit verder sportieve duel. Veel kleine overtredingen met veel blessures tot gevolg op het voor Excellent niet goed gezinde kunstgrasveld. Hierdoor kon het zijn dat verzorger Joey Weerts man van de wedstrijd werd door  elf Excellent spelers op de been te houden.

Positief voor Excellent zijn de invalbeurten van Mark Broeks, Rick van de Koulil  en Daan Verberk die allen uit een blessure terugkwamen.  Even afwachten hoe het met de (nieuwe) blessures gaat van Bart van Duijnhoven, Roel verberk en Frans Cuppers. Zondag wacht Vitesse 08. En ook deze punten zijn belangrijk voor Excellent dat de afstand met concurrent MULO wel weer zag vergroten met een punt.

JR.