Olympia '18 te sterk voor Excellent 1

Olympia'18 1 (zon)

21 oktober 2018 14:30

Olympia ging van start als favoriet na de ruime overwinningen van de afgelopen weken maar de mannen uit Oploo kunnen vaak wat extra tegen hoog geklasseerde ploegen. Echter niet deze middag. De klassieker in de regio in de altijd spannende en onvoorspelbare derde klasse D was amper gestart of de bal lag al in het netje. Een misverstand tussen een verdediger en de doelman van Excellent resulteerde reeds na 15 seconden in een doelpunt voor Boxmeer. Dat was een koude douche voor Excellent op deze verder prachtige herfstdag.

Na 15 minuten kon de doorgebroken spits van Olympia alleen via een overtreding worden gestopt met een gele kaart als gevolg. De vrije trap werd goed uit de benedenhoek gepakt.

Na 20 minuten ging Excellent wat beter spelen en een voorzet van Roel Verberk ging voorlangs omdat er niemand ter plekke was om in te tikken. Eenzelfde situatie ontstond even later aan de andere zijde.

Het gedeelte vlak voor rust was weer voor Olympia. Douwe Zwaan was dichtbij een doelpunt met een mooie omhaal die echter geen doel trof. Even later was het wel raak na een knappe aanname en een beheerst doelpunt. 2-0. Al met al een verdiende voorsprong voor Olympia.

Na rust weer een grote kans voor Olympia vrij voor een leeg doel maar deze werd overgeschoten. Excellent kon geen vuist maken en Douwe Zwaan fungeerde regelmatig als sterk aanspeelpunt in de aanval. Hij ontpopte zich wederom als “man of the match” met goed spel en wederom een doelpunt.

Na enkele wissels kwam Excellent wat meer opzetten en scoorde door een doelpunt van Roel Verberk. De oranjemannen zetten nog eens aan maar verder dan een bal op de lat kwam Excellent niet.

In de 89e minuut scoorde Douwe Zwaan voor de derde maal waarna de wedstrijd gespeeld was. Een verdiende overwinning voor Olympia.