Weer gelijkspel voor Excellent

Margriet (zon)

31 maart 2019 14:30

Voor trainer John Janssen was het ook dit keer puzzelen om een evenwichtige ploeg in het veld te brengen. Tegenover het gemis van geblesseerde spelers (Nikky Cornelissen, Stephan Broeks, Timo Cornelissen, Sem Cornelissen) kon hij routinier Bart van Duijnhoven na twee wedstrijden schorsing weer het veld in sturen. Op de weg terug zijn Rick van Koulil en Mark Broeks,  van wie Broeks in de tweede helft een invalbeurt kreeg.

Met de stevige wind in de rug wist Margriet in de 4e minuut voor het eerste gevaar te zorgen. Een snoeihard afstandschot van 30 meter vloog dankzij een reflex van de uitstekend keepende Noud van der Stoel en de lat over het Oploose doel. Aan de andere kant testte Frans Cuppers even later de Osse goalie, die zijn strakke schot uit de bovenhoek ranselde.
Na corner van Margriet in de 9e minuut kwam de bal voor de voeten van Jorn van Bakel, die vrijuit de 0-1 kon binnenschieten. Na deze treffer golfde het spel minutenlang op en neer, waarbij beide ploegen zelden tot grote kansen kwamen. Tot het moment dat Frans Cuppers met een prachtige steekpass spits Roel Verberk vrij voor de doelman zette. De doelman kwam als winnaar uit de strijd, door het schot van Verberk te pareren.
Twee minuten voor de rust kreeg Margriet weer een corner. In eerste instantie werkte de Oploose verdediging de bal weg, maar die belandde voor de voeten van een geelzwarte speler. Zijn harde afstandschot werd door doelman Van der Stoel onschadelijk gemaakt.

Winstkansen

In de tweede helft, waarin Excellent de wind in de rug had, ging Excellent snel op zoek naar de gelijkmaker. Die viel in de 52e minuut, toen alweer Frans Cuppers zijn spits Roel Verberk met een afgemeten pass bediende. Dit keer schoof Roel de bal overtuigend langs de kansloze doelman en zette de 1-1 op het scorebord. Vier minuten later had Excellent geluk, toen een aanval van Margriet over rechts voor een vrij doel naast werd gekopt.
Lange tijd ging het spel afwisselend van doel naar doel, zonder dat de beide ploegen tot uitgespeelde kansen kwamen. In de slotfase kreeg Excellent steeds meer grip op het spel en kreeg de Oploose ploeg kansen om drie punten thuis te houden. Roel Verberk brak op links door en bediende met een strakke voorzet Frans Cuppers. De schuiver van Cuppers werd klemvast onschadelijk gemaakt door de doelman. De grootste kans was in de 88e minuut voor Roel Verberk. De baan van zijn harde schot werd door de voet van een Osse verdediger naar boven afgebogen en ging via de lat over.
Margriet zette nu in op de puntendeling. Overtredingen en protesteren leidden in de laatste 10 minuten tot drie gele kaarten voor Osse spelers. Uitgereikt door de jeugdige scheidsrechter Janssen, die het spel uitstekend volgde en aanvoelde. Voor de neutrale toeschouwer was hij de beste man van het veld!