VV Excellent - Olympia '18

Olympia'18 1 (zon)

24 februari 2019 14:30

De Derby.

Boxmeer heeft Daags na de Tour.            Oploo de strijd om de Gouden Helm.

Boxmeer heeft de Metworst.                    Oploo de All Stars Dinsdagmiddag.

Boxmeer heeft Frank Schrijen.                  Oploo heeft Andre Vermeulen.

Boxmeer heeft Olympia.                             Oploo heeft Excellent.

Voor beide dorpen zaken waar men trots op kan zijn.

Boxmeer strijdend voor het kampioenschap en Excellent strijdend voor klasse behoud en zelfs dromend van  iets meer. Boxmeer, de grotere club, kan natuurlijk vissen uit een grotere vijver terwijl Excellent de kleine gracht met diverse jonge goudvissen goed op orde heeft.

De laatste nederlaag in competitieverband van Olympia dateerde van eind november 2018.

Olympia 18,  de gedoodverfde favoriet voor het kampioenschap (met een puntentotaal van 40 reeds) kwam op bezoek bij middenmoter VV Excellent dat al op 19 punten staat. Natuurlijk verwachtte men in Oploo dat de huid duur verkocht zou worden m.a.w. dat er volop gestreden zou worden voor elke meter en dat daarmee de punten misschien wel eens in Oploo konden blijven. Natuurlijk verwachtte men in Boxmeer dat die jongens uit Oploo weleens lastig konden worden maar dat men de punten uiteindelijk toch veilig in de tas mee naar Boxmeer zouden nemen.

Allemaal voortekenen voor een interessante wedstrijd.  De bal is tenslotte rond.

Excellent trad wederom aan met een gezonde mengeling van ervaren krachten en jeugdige aanstormende talenten onder leiding van het duo Janssen/Van Otterdijk. De vele blessures aan Excellent zijde gaf de jeugd weer eens de kans om te laten zien wat ze in hun mars hebben.

Om half drie werd er afgetrapt op het sportpark “Het Domein” waar men al enigszins in carnavalsstemming was.

Vanaf de aftrap liet Olympia gelijk met een lange bal zien in welke richting het moest gaan.

Echter daar dacht Excellent geheel anders over.

In de 6e minuut het eerste wapenfeit van Excellent. Een hele mooie diagonale pass van Sven Heldens bereikte Tijn Cornelissen die de bal helaas iets te ver voor zich uit speelde.

Even later een kansje voor Douwe Zwaan van Olympia die echter goed werd verdedigd.

In de 15e minuut scoorde Frans Cuppers de 1-0  voor Excellent na een mooie aanval. Na twee schotpogingen lag de bal in het netje via een lage schuiver in de verre hoek.

Excellent kreeg hierna nog enkele kleine kansen om op een grotere voorsprong te komen m.n. Roel Verberk was een lastpak voor de Boxmeerse verdediging.

Een speler van Boxmeer moest na een blessure vervangen worden in de stevige doch sportieve wedstrijd.

Na een half uur kreeg Olympia twee corners op rij te nemen en uit de tweede scoorde Douwe Zwaan  via een kopbal.  1 – 1.  Met die stand ging de rust in.

In de tweede helft liet Boxmeer zien dat het wel degelijk voor de winst kwam al gaf Excellent geen krimp.

In de 50e minuut kreeg Bart van Duinhoven rood na een overtreding op aanvoerder Levi Meulensteen van Boxmeer. Excellent moest met 10 man verder en zelfs hier wist Olympia vooralsnog niet van te profiteren.

Wel schoot Olympia van buiten de 16 hard op de lat en was Douwe Zwaan dichtbij een treffer na een mooi schot in de benedenhoek wat goed werd verwerkt door keeper Noud van der Stoel.

In de 84e minuut werd een vermeende penalty voor Excellent, overigens terecht, weggewuifd door de goed leidende scheidsrechter.

Toen iedereen dacht…nu is het gespeeld en worden de punten gedeeld dacht Douwe Zwaan daar anders over. Via een klutsbal in de 94e minuut wist hij toch het net te vinden. 1 – 2 voor Olympia.

Erg zuur voor een goed strijdend Excellent en erg mooi voor een Olympia met deze goede stap  richting kampioenschap.

Boxmeer heeft 3 punten.                            Oploo heeft 0 punten.

Ondanks het verlies van Excellent  toch een mooie, spannende wedstrijd waar de beide ploegen trots op kunnen zijn.

Boxmeer door de winst van de drie punten en Excellent voor de manier waarop ze deze wedstrijd gestreden hebben ondanks de vele blessures van vaste krachten in het team.