Excellent doet punten kado aan Schijndel

Schijndel/DE WIT 1

17 maart 2019 14:30

SCHIJNDEL - Excellent is vanmiddag zonder punten teruggekeerd uit Schijndel. In Oploo was Excellent nog met 2-1 te sterk. Ook deze keer was een positief resultaat haalbaar.  Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd en hadden moeite om kansen te creëren maar aan de kant van Excellent werden twee doelpunten erg knullig weggegeven, waardoor een geflatteerde 3-0 nederlaag werd geleden.

Dat was al het tweede verlies van Excellent deze week. Eerder deze week verloor het namelijk middenvelder Stefan Broeks. Hij brak op de training zijn kuit en zal de rest van het seizoen alleen nog als supporter bij de wedstrijden aanwezig zijn.

In de beginfase had vooral Schijndel de bal, maar na een kwartier speelde het spel zich meer en meer op de helft van Schijndel af. In de 20e minuut miste de laatste verdediger van de thuisploeg de bal en kon Roel Verberk alleen op de goal af. De keeper van Schijndel redde zijn ploeg van een achterstand. Excellent had de wedstrijd aardig onder controle; de 1-0 in de 40e minuut kwam dan ook uit de lucht vallen. Een lage voorzet vanaf links werd bij de tweede paal tot doelpunt gepromoveerd. De resterende minuten daarna tot de rust waren de beste van de thuisploeg.

De jonge ploeg van trainer John Janssen begon de tweede helft met een achterstand van één doelpunt. Schijndel zorgde nauwelijks voor gevaar, waardoor Excellent rustig op zoek kon naar de gelijkmaker. In het eerste kwartier ging een vrije trap van Jannes van Dijk over en was de keeper van Schijndel opnieuw net eerder bij de bal dan Roel Verberk. Excellent was ook niet top en had moeite met kansen creëren. De grootste had Jannes van Dijk in de 65e minuut: schuin voor de goal plaatste hij de bal naast de goal. In plaats van 1-1 stond het een minuut later 2-0. Dat had Excellent geheel aan zichzelf te wijten, want door een communicatiefout tussen doelman Noud van der Stoel en het centrale verdedigingsduo werd de bal bij een spelhervatting aan een Schijdelse aanvaller gegeven die vervolgens de voorsprong simpel kon verdubbelen. Excellent probeerde het tij nog wel te keren, maar de echte overtuiging ontbrak. Sterker nog; tien minuten voor tijd werd het 3-0. Na een snelle uitval van Schijndel over rechts leek Excellent de klus geklaard te hebben in het doelgebied, maar verdween de bal toch door een eigen speler in het doel. In de slotfase mocht O19-speler Tijs Kroot nog zijn debuut maken in het eerste elftal.

Op naar volgende week. Dan komt Nooit Gedacht uit Geffen naar Het Domein.