Excellent 1 gooit bonuspunten weg

Ulysses 1 (zon)

14 oktober 2018 14:30

MEGEN - In een wedstrijd die ook het stempel 5e klasse had kunnen hebben, in plaats van 3e klasse, heeft Excellent 1 vanmiddag met 2-1 verloren tegen het gepromoveerde Ulysses. Daarmee zijn de vorige week veroverde bonuspunten tegen Volkel weer verloren gegaan.

Je kent ze wel van die wedstrijden, waarbij je de neiging hebt om op voorhand de drie punten al toe te voegen aan het totaal. Tegelijkertijd weet iedereen ook dat het zo niet werkt in de voetballerij. Wedstrijden waarin ballen net niet aankomen en iedereen net te laat in actie komt. Het kan de beste overkomen, want deze verslaggever was zelfs een kwartier te laat! Het stond toen nog 0-0 en in de twaalf minuten die volgden produceerde Excellent drie doelpogingen. De grootste kans was in de 27e minuut voor Frans Cuppers, maar zijn inzet met links miste de nodige precisie. Tot dan leek er nog niet veel aan de hand, want Excellent had niet veel te duchten van de tegenstander die de spits als laatste man had opgesteld na het debacle tegen Olympia '18. Net voordat het half uur verstreken was scoorde te thuisploeg toch toen een enorm strakke ingooi bij de eerste paal ongehinderd binnen gekopt kon worden (1-0).

In de eerste minuut na rust moest er een hand van Excellent-keeper Gido Lenkens aan te pas komen om de 2-0 te voorkomen. Beter werd het er niet op. Sterker nog; na tien minuten stond het toch 2-0 (strafschop). Een kwartier later had het 3-0 kunnen staan, maar de bal werd over in plaats van in de goal geschoten. Was Ulysses dan zo goed? Nee, helemaal niet! Maar Excellent wist het tij niet te keren en vond geen remedie op het eigen povere spel. Dat povere spel was nog altijd beter dan dat van Ulysses, maar niet genoeg om hun bus te passeren. Toch kwam Excellent in de 75e minuut terug tot 2-1. Timo Cornelissen scoorde uit een strafschop nadat, vier minuten eerder, in het strafschopgebied een overtreding werd begaan op Nikky Cornelissen. De keeper kreeg daar overigens rood voor.

Tegen tien man creerde Excellent wel een aantal kansen, maar van kalmte in het hoofd om deze kansen om te zetten in doelpunten was geen sprake meer en zo bleef het bij 2-1. In plaats van tien punten voorsprong op de gedoodverfde degradatiekandidaat zijn het er nu maar vier. Jammer. Nu de blik maar weer richten op de volgende wedstrijd: uit tegen Olympia '18.