Sterk gewijzigd Excellent moet punten aan Handel laten

Handel 1 (zon)

22 april 2019 14:30

HANDEL – Nog geen 45 uur na de 3-2 zege van Excellent stonden Excellent en Handel opnieuw tegenover elkaar. Ook deze keer bleven de punten bij de thuisploeg. Eén doelpunt van Handel was genoeg voor de drie punten (1-0). Excellent trad aan met een sterk gewijzigde formatie en had ook vanmiddag als winnaar van het veld kunnen stappen, maar het dubbeltje viel de kant op van Handel.

Excellent-coach John Janssen koos er voor om enkele frisse spelers te laten starten. De zaterdag met een enkelblessure uitgevallen Roel Verberk was er vandaag niet bij en zal vermoedelijk ook de rest van het seizoen niet meer spelen. Ten opzichte van zaterdag waren er deze keer basisplaatsen voor Wouter Ermens, Job Wijnen, Daan Verberk, Mark Broeks, Jannes van Dijk en Bas Boonen. Voor de 41-jarige keeper Bas Boonen was het al jaren geleden dat hij voor het laatst onder de lat stond bij de Oploose hoofdmacht. Hij keepte een uitstekende wedstrijd.

Met deze verse krachten was Excellent aanvankelijk ook de meest frisse ploeg en was het in de derde minuut via Jannes van Dijk al dicht bij de openingstreffer. In het eerste half uur was Excellent de betere ploeg, maar ging het niet erg zuinig met de brandstof en de bal om. Er waren te veel slordigheden om het lichte overwicht om te zetten in kansen. De grootste kans ontstond in minuut 25 uit een uitstekend genomen hoekschop van Jannes van Dijk. Voorbij de tweede pal kon verdediger Nikky Cornelissen uithalen, maar zijn poging ging voorlangs.

Excellent moest wel steeds alert blijven, want ook Handel dook gevaarlijk op voor de goal van Excellent. In de veertigste minuut claimde Handel een strafschop. De scheidsrechter, die bovenop de situatie stond, ging hier niet in mee en in de omschakeling creëerde Excellent een grote kans. Links voor de goal werd een inzet van Thijn Cornelissen gekeerd door de Handelse doelman. Drie mee opgekomen oranjehemden waren alle drie te ver doorgelopen om tot een rebound te kunnen komen. Onder leiding van aanvoerder Teun Verberk stond de Oploose verdediging goed. In de laatste twee minuten van de eerste helft moest deze verdediging echter vertrouwen op keeper Bas Boonen. In de 44e minuut voorkwam hij met de vingertoppen een achterstand en even later voorkwam hij een treffer bij een afstandsschot.

Ook in de eerste minuten na de rust moest Excellent vol aan de bak om een tegentreffer te voorkomen. Dat lukte en daarna kwam de wedstrijd in evenwicht. In de 53e minuut zette Bart van Duijnhoven Jannes van Dijk met een listig balletje in kansrijke positie. De inzet van de jonge aanvaller ging naast. Na een uur voorkwam Bas Boonen opnieuw een tegentreffer. Twaalf minuten later was een laag schot van een meter of twaalf hem echter te machtig (1-0). Dat was het sein voor Excellent om, ondanks de warmte, toch nog vol voor een doelpunt te gaan. Vier minuten na het Handelse doelpunt leidde een uitstekende combinatie tussen Frans Cuppers en Teun Verberk tot een riante kans voor Mark Thomassen. Schuin, en een meter of zes, voor de goal haalde hij ogenschijnlijk net iets te wild uit en ging zijn poging over. Kort voor tijd zorgden twee hoekschoppen van Nikky Cornelissen voor veel gevaar voor het Handelse doel; gescoord werd er echter niet. Dat gebeurde ook niet in de 90e minuut toen de onvermoeibare Teun Verberk een terugspeelbal doorzag. De hoek waarin hij eindigde was te moeilijk om de gelijkmaker op het scorebord te laten zetten. Excellent speelde vol op de aanval. Eén keer verslikte Bart van Duijnhoven zich in de opbouw waardoor een Handelse speler alleen op de goal af kon. In de één tegen één situatie plukte de Excellent-keeper de bal van de voeten. Zo was vanmiddag bijna alles voor Bassie.

Door deze nederlaag komt er een einde aan een ongeslagen reeks van vijf wedstrijden die begon tegen Nooit Gedacht (2-2). Daarmee is meteen de tegenstander van volgende week genoemd. Deze wedstrijd wordt in Geffen gespeeld.