Foute middag eindigt goed voor Excellent 1; Olympia '18 kampioen

Vitesse'08 1 (zon)

14 april 2019 14:30

Vandaag was het vrouwenelftal van Excellent aan de beurt om er in de kantine van Excellent een feest van te maken. Ze hadden gekozen voor het thema Foute middag. Het duel tussen de eerste elftallen van Excellent en Vitesse '08 paste uitstekend in dit thema. Met het oog op klassenbehoud stond er voor beide ploegen wel de nodige druk op het duel. Of het daarmee te maken had is niet duidelijk, maar beide ploegen maakten er een zeldzaam slechte wedstrijd van. Doordat Excellent het duel met 1-0 won konden aanvoerder Teun Verberk en voorzitter Jos Rutten (foto) toch met een goed humeur de kantine in.

Inmiddels is de kampioen in de 3e klasse D al bekend. Door een 2-2 gelijkspel in de thuiswedstrijd tegen Boekel Sport is het Boxmeerse Olympia '18 vijf wedstrijden voor het einde van de competitie al kampioen! De felicitaties gaan dan ook uit naar Olympia '18.

Tijdens het duel van Excellent tegen de Gennepse tegenstander moest ik even terugdenken aan de legendarische sportverslaggever Theo Koomen. Die kon van de meest slechte wedstrijd een geweldig spektakel maken. Van spektakel was op Het Domein geen sprake. Beide ploegen wisten in 90 minuten voetbal geen uitgespeelde kans te creëren. Na afloop van de wedstrijd moest de scheidsrechter bekennen dat het hem behoorlijk lastig gemaakt werd en ook dat had invloed op de wedstrijd.

In de 42e minuut mocht Excellent een strafschop nemen, nadat in de zestien een overtreding werd begaan op aanvaller Vince v.d. Elsen. Toen de blessurebehandeling was afgerond mocht Sven Heldens aanleggen voor de 1-0. Alhoewel Sven Heldens een uitstekende trap heeft ging zijn poging over en gingen beide ploegen met 0-0 rusten.

In de 56e minuut mocht Excellent opnieuw een strafschop nemen nadat een speler van Vitesse '08 hands gemaakt had. Nu was het invaller Rick van Koulil die zich ontfermde over deze buitenkans. Zijn inzet werd gestopt door de Gennepse doelman, maar in de rebound bracht hij de de ploeg van John Janssen toch aan de leiding (1-0). Twee minuten later ontving een speler van Vitesse '08 een directe rode kaart. Desondanks lukte het Excellent niet om goed gebruik te maken van deze numerieke meerderheid en had het in minuut 83 zelfs mazzel dat een schot van Vitesse '08 net over ging.

Met dank aan Constantia werd het zelfs nog een hele goede middag voor Excellent (en Vitesse '08). In Helmond wist Constantia nl. te winnen van MULO waardoor Excellent een voorsprong van negen punten heeft genomen op de nacompetitieplek. Hopelijk helpt die wetenschap de Oploose ploeg om er a.s. zaterdag in de ontmoeting met Handel een mooie wedstrijd van te maken. Deze inhaalwedstrijd op Het Domein begint om 18:00 uur.