Avanti ‘31-Excellent 2-1

Avanti'31 1 (zon)

3 februari 2019 14:00

Na de 3 – 0 nederlaag eerder dit seizoen tegen Avanti was er voor Excellent wel wat recht te zetten.

De Oranjemannen hebben zeker gestreden voor een goede uitslag maar trokken uiteindelijk toch aan het kortste eind.

De wedstrijd tussen de twee middenmoters onder leiding van J. van Rossem begon reeds om 14.00 uur op een goed bespeelbaar veld.

Excellent trad aan met enkele jonge invallers door blessures van de ervaren krachten.

Na een gelijkopgaand begin werd een mooi schot van de aanvoerder van Avanti goed gepakt door de invaller keeper Niek Verhoeven van Excellent.

Even later was het wel raak voor de thuisclub. Een vrije trap van Alexandro caramboleerde wat onbenullig via de muur in het doel.  1 – 0.

De rest van de eerste helft ging de strijd gelijk op met enkele kansen over en weer en evenzovele goede reddingen .

In de 39e minuut kreeg Excellent een corner en hieruit werd gescoord met het hoofd door Frans Cuppers. 1 – 1.

Vlak na rust belandde een bal van de aanvaller van Avanti op de lat boven de Excellent keeper.

Hierna kwam Excellent beter in de wedstrijd met diverse goede kansen als gevolg voor de aanvallers van.

In de 65e minuut kreeg Avanti een ietwat dubieuze penalty te nemen en deze werd onberispelijk ingeschoten door Geert van Heeswijk. 2 – 1.

In het laatste kwartier van de wedstrijd probeerde Excellent de gelijkmaker te forceren door verdediger Nicky Cornelissen naar de frontlinie te sturen. Behalve enkele goede kopballen die het doel maar net mistten kwam Excellent niet.

Helaas geen punten voor Excellent deze middag.