1e Verlies thuis voor Excellent 1

Avanti'31 1 (zon)

18 november 2018 14:30

Avanti was in deze wedstrijd de betere ploeg wat in een duidelijke 0-3 tot uitdrukking kwam. Het werd deze middag een stevige wedstrijd met volle inzet van beide kanten.

Na enkele ongevaarlijke schoten van de bezoekers kreeg Excellent in de 14de minuut een eerste kleine kans. In de 23e minuut schoot Timo Cornelissen een vrije trap via de keeper op de kruising.

Uit de tegenaanval die hierop volgde scoorde Avanti. De aanvaller van Avanti kwam voor de Excellent keeper. Kort hierna was er weer een kans voor Avanti maar de keeper deed zijn werk goed.

Kort voor rust werd een overtreding gemaakt op Roel Verberk terwijl Frans Cuppers hierna vrij voor de keeper kwam. De scheids had echter al gefloten voor de gemaakte overtreding. Uit de vrije trap werd niet gescoord. De scheids had zijn handen vol aan de wedstrijd en moest dan ook diverse gele kaarten geven aan beide ploegen.

Na een dubbele wissel bij Avanti scoorde de “verse” spits twee maal. De eerste was per ongeluk. Een als voorzet bedoelde actie viel over de keeper in het doel. De tweede was wel een bewust schot in het doel.

Excellent trachtte nog wel wat van de wedstrijd te maken maar het was onwaarschijnlijk dat deze middag nog punten bijgeschreven konden worden.

Kortom : Een mindere dag voor Excellent!