Wedstrijdverslag DEV Arcen - Excellent

24 oktober 2022 9:45

Geert Thomassen

Excellent in tussenronde KNVB beker op bezoek bij DEV Arcen uitkomende in de 4e klasse niet bij de les en ligt uit de beker.

DEV Arcen had de poulefase als eerste afgesloten door in een poule van 3, 2 wedstrijden te winnen tegen respectievelijk IVO en VVV’03. In de competitie staat DEV op de 11e plaats met 3 punten uit 4 wedstrijden. De inzet vandaag, een plaats bij de laatste 64 in dit bekertoernooi. Al na 5 minuten liep Excellent achter de feiten aan door bij een corner zich te laten verassen. De corner werd in tweeën genomen en uit de voorzet werd de bal bij de 2e paal binnen gewerkt. Een minuut later had het al 2-0 kunnen staan ware het niet dat Tij Kroef redding kon brengen. Hierna kwam de reactie van Excellent met in de 7e minuut een schot van afstand van Timo Cornelissen dat de paal schampte. Excellent kwam beter in de wedstrijd met een actieve Thijn Cornelissen achter de voorhoede die veel aanspeelbaar en dreigend was. In de 17e minuut wist de keeper van DEV nog redding te brengen op een vrijetrap van Timo Cornelissen, maar in de aansluitende corner was hij kansloos op een kopbal van Roel Verberk (1-1). In de fase erna beperkte DEV zich tot compact verdedigen en via snel omschakelen tot aanvallen te komen. Excellent had moeite om de compacte verdediging te slechten. Een omschakelmoment zorgde ervoor dat DEV op een 2-1 voorsprong kon komen in de 40e minuut. In de gehele tegenaanval werd te weinig druk gezet op de speler van DEV in balbezit waardoor ze uiteindelijk vanaf ongeveer 20 meter vrij konden aanleggen voor een schot op doel wat Tij Kroef te machtig was.

In de 2e helft met Sven Heldens in de ploeg voor Jeroen Lenkens ging Excellent op zoek naar de gelijkmaker. DEV bleef met veel strijdlust verdedigen tot frustratie regelmatig van de Excellent aanvallers. Het hielp verder ook niet dat de scheidsrechter vreemde beslissingen nam voor beide partijen. Het kwam al met al het spel niet ten goede en uitgespeelde kansen waren voor Excellent nauwelijks te noteren. DEV was bij de sporadische aanvallen niet ongevaarlijk en Tij Kroef moest een keer redding brengen om Excellent in de wedstrijd te houden. In de 75eminuut kwam dan toch de gelijkmaker. Een gede aanval aan de rechterzijde werd door Thijn Cornelissen vanaf de achterlijn voorgezet en uit diens voorzet kopte Roel Verberk bij de 1e paal binnen. In de resterende tijd bleef het rommelig en werd er niet meer gescoord. Strafschoppen moesten de beslissing brengen. DEV was hierin beter door ze allemaal te benutten. Excellent miste 2 strafschoppen.

Excellent kan zich nu weer richten op de competitie waarin volgen de week Vianen Vooruit wacht in Vianen.

Opstelling Excellent:
Tij Kroef – Mark Thomassen, Jeroen Lenkens (45. Sven Heldens), Teun Verberk, Mark Broeks – Daan Verberk (67. Joris Verberk), Thijn Cornelissen (76. Gijs Ermens), Timo Cornelissen (76. Benny Lenkens) - Sven van Gelder, Roel Verberk, Igo Vissers

Scheidsrechter:   E. Inci

Toeschouwers: 85