Algemene informatie

Algemene informatie

2.1. Materiaal

2.2. De kleedkamer

2.3. Verzorging van het lichaam

2.4. Trainingspakken

2.5. Programma

2.6. Tijd en ruimte

2.7. Taakverdeling

2.8. Afgelastingen

2.9. Vergaderingen

2.10. Indeling spelers

2.11. Activiteiten en toernooien

2.12. Declaraties

2.13. Commissies

2.1. Materiaal

Spelers mogen niet in het materialenhok / berging!!!

Indien er materialen stuk zijn, dient men dit te melden bij de Commissie Wedstrijdcoördinatie.

De leider beschikt over de volgende materialen:

* Tas met shirts en 1 keepershirt. Indien kleding kapot is, geef dit dan even door, zodat de kleding gemaakt kan worden. Het wasvoorschrift is: fijne was/40°, de shirts binnenste buiten wassen. Na het voetballen de kleding binnenstebuiten in de tas doen.

* 1 Aanvoerdersband

* Jas voor leiders

* Sleutel van het materiaalhok voor elke leider

* De trainingsballen zijn geschikt als wedstrijdbal. Het is toegestaan om 1 tot 3 ballen mee naar de uitwedstrijden te nemen als intrapbal. Bij thuiswedstrijden kan men de bezoekende vereniging 1 of 2 ballen geven om in te trappen. Vraag deze ballen a.u.b. voor de wedstrijd weer terug. Wees zuinig op deze ballen!

* 1 Waterzak

2.2. De kleedkamer

De leid(st)er ziet erop toe dat de spelers zich gedragen in de kleedkamer en zeker geen vernielingen aanrichten. Sluit de kleedkamer af, dit voorkomt ongewenst bezoek. Sleutel is te verkrijgen in de kantine. De leid(st)er verlaat na de wedstrijd als laatste de kleedkamer. Men loopt na de wedstrijd, de eigen kleedkamer en die van de tegenstander na, kijkt of er iets is blijven liggen en laat deze netjes achter.

De kleedkamers zijn voorzien van een trekker. Laat één van de spelers na de wedstrijd (zowel bij uit- als thuiswedstrijden) op toerbeurt even de vloer schoonmaken met de trekker. Zorg ervoor dat er niet gerookt wordt in de kleedlokalen. Ook het gebruik van alcohol in de kleedkamers is verboden.

2.3. Verzorging van het lichaam

Na de wedstrijd is douchen voor alle spelers verplicht. Meisjes die samen met jongens voetballen mogen gebruik maken van het scheidsrechterlokaal om aldaar te douchen. Vanaf de D-jeugd is douchen na het trainen ook verplicht. Wij adviseren het dragen van badslippers.

2.4. Trainingspakken

Bij koud weer is het verplicht om een trainingspak voor de wedstrijd en/of training aan te doen.

2.5. Programma

Het programma van de wedstrijden vind je op het wedstrijdschema, op de website, in de Komplo en het Dorpsjournaal. Het wedstrijdschema ontvang je 2x per jaar (voor- en najaarscompetitie) per mail van de wedstrijdsecretaris.

2.6. Tijd en ruimte

Men houdt zich aan de juiste wedstrijd- en trainingstijden. Begin op tijd en stop ook op tijd, de accommodatie (zowel kleedruimte als velden) zijn beperkt en er hoeven dan geen teams onnodig te wachten. Train of speel op het aangewezen veld.

2.7. Taakverdeling

Het is erg belangrijk, dat er een goed overleg is tussen de leider en trainer. De jeugdleid(st)er onderhoudt contacten en vraagt zo nodig advies aan de Commissie Wedstrijdcoördinatie / Commissie Opleidingen. Ook is hij/zij aanwezig bij de leiders/trainersbijeenkomsten (LTB, aftrapbijeenkomst). De jeugdleid(st)er onderhoudt ook de contacten met de ouders van de spelers van zijn team.

2.8. Afgelastingen

Indien de wedstrijd door de slechte gesteldheid van het terrein en/of weersomstandigheden niet door kan gaan, geldt in volgorde van belangrijkheid de volgende afgelastingprocedure:

1. Algehele afgelasting van het zaterdagamateurvoetbal door de KNVB.

2. Een programma wordt voor een district afgelast. Hierbij dient men wel naar de juiste categorie te kijken en naar het juiste district (Zuid 2). Alle bekerwedstrijden vallen onder categorie A. De wedstrijden van de jeugdteams vallen onder categorie B.

3. Via de consul van onze of de bezoekende vereniging. Dit wordt op de website aangegeven.

Indien trainingen worden afgelast staat dit voor 17.30 uur op de website van Excellent. Wekelijks wordt aangegeven welke code (groen, oranje, rood) er voor deze week geldt. Het exacte afgelastingenbeleid staat op deze website onder de paginawedstrijden, afgelastingen.

Het is ook mogelijk om middels deze site je op te geven voor de SMS-dienst afgelastingen. Bij afgelastingen krijg je dan automatisch een SMS (of mail) toegestuurd.

2.9. Vergaderingen

Aan het begin van het seizoen wordt de zgn. Aftrapbijeenkomst georganiseerd. Aan het einde van het seizoen, op de 3e maandag in mei, wordt de jaarlijkse jeugdleiders/trainersbijeenkomst (LTB) georganiseerd. Tijdens deze bijeenkomst wordt het seizoen geëvalueerd. Het is belangrijk om deze vergaderingen te bezoeken, dan ben je altijd op de hoogte van de gang van zaken.

2.10. Indeling spelers

De teamindeling is gemaakt door de Commissie Opleidingen in samenspraak met de Commissie Wedstrijdcoördinatie. Indien gedurende het seizoen blijkt dat een speler te hoog of te laag is ingedeeld, dient men het Dagelijks Bestuur in te schakelen om dit bespreekbaar te maken.

2.11. Activiteiten en Toernooien

Gedurende het seizoen zullen er diverse nevenactiviteiten georganiseerd worden. Wij verwachten van jeugdleiders dat zij indien nodig ook bij deze activiteiten helpen.

De Commissie Toernooien neemt in de loop van het seizoen contact op met betrekking tot de inschrijvingen van de toernooien die plaatsvinden in mei en juni. Ieder team dient aan minimaal 1 toernooi deel te nemen. Daarnaast nemen alle 1e teams van de F t/m A deel aan het jaarlijkse Easter Open Toernooi.

2.12. Declaraties

De gemaakte onkosten voor vervoer kunnen door leiders gedeclareerd worden bij penningmeester Joris Verberk, Bus 2a. Declaraties kun je insturen via deze website, pagina Contact, Declaraties.

2.13. Commissies

Voor de leden van de diverse jeugdcommissies zie op deze website, pagina Club, Commissies.

Hieronder staan de contactpersonen van de diverse jeugdcommissies vermeld.

Voorzitter Twan Thomassen*                                                0485 384090 / 06-53508143

Commissie Wedstrijdcoördinatie Peter van den Bogaart * 06-51536669

Commissie Opleidingen Chris van Duynhoven *                 06- 48119554

Commissie Meisjesvoetbal Emmy Weerts                            06-52295809

Commissie Toernooien Giel van de Weijer                           06-30440620

Commissie Nevenactiviteiten Vera Janssen                          06-20825016

Commissie Kader Dorine Lenkens                                        0485-384859

Wedstrijdsecretariaat Jeugd Ursela Verberk                        0485-384090

* = Dagelijks bestuur

Delen

voeg je eigen gadgets toe aan deze pagina!