Had er meer in gezeten voor Excellent?

Bruheze 1

2 april 2023 14:30

D.J. van der Elst

Sportpark Het Domein
van Steenhuijsstraat 35 A
5841AG
OPLOO

Had er meer in gezeten voor Excellent?

Dat is de vraag die we moeten stellen. Vandaag speelde ons Urst vandaag thuis tegen medekoploper Bruheze. In de uitwedstrijd wist men daar te winnen na een aantal mindere wedstrijden. Het antwoord op de vraag is als volgt te beantwoorden. Op basis van de 1e helft, Ja. Na de rust de eerste 20 minuten, Nee. De 2e 20 minuten in de 2e helft, Ja. De slotfase van de wedstrijd, Nee. Op basis van aantal kansen de gehele wedstrijd, Ja.

Maar wat werd het nu deze wedstrijd? Nou, het werd een doelpuntrijke wedstrijd die eindigde op 3-3. Excellent begon zeer goed aan de wedstrijd en had binnen 10 minuten op een 2-0 voorsprong kunnen (moeten) staan als Roel Verberk en Thijn Cornelissen beter om hadden gesprongen met de geboden kansen. Aangetekend moet worden dat de keeper van Bruheze wel zeer goede reflexen had op hun doelpogingen. In de 18e minuut moest Excellent bij de 1ebeste aanval van Bruheze een tegentreffer incasseren. Goed doorzetten over links werd vervolgt met een scherpe voorzet die door Bas Kemper tot doelpunt werd gepromoveerd. Hierna had Excellent het heft weer in handen en kwam in de 36e minuut langszij. Thijn Cornelissen ging op rechts zijn tegenstander voorbij en legde de bal perfect klaar voor Frans Cuppers die de keeper met een bal in de lange hoek verschalkte.

In de 2e helft pakte Bruheze de zaken veel fanatieker aan en Excellent zakte terug en kwam nauwelijks onder druk van Bruheze vandaan. In de 59e minuut kwam Bruheze op voorsprong. Aanvoerder Robin Kemper speelde zich op de rand van de “16” zijn eigen goed vrij en liet keeper Noud van de Stoel kansloos. Dat Excellent 25 minuten later toch op voorsprong zou staan, kon op dat moment niemand geloven. Toch kantelde wedstrijd uit het niets of kon Bruheze de druk op Excellent niet volhouden? Eerst een kopbal van Frans Cuppers op de paal. Een “1 tegen 1” situatie van Igo Vissers op de keeper met de keeper als winnaar. In de 85 minuut dan toch de 2-2. Sven Heldens gaf vanaf de achterlijn de bal uit het boekje voor waar Thijn Cornelissen alleen maar zijn hoofd tegen aan hoefde te zetten. Daarna in de 87e minuut een perfecte counter. Van achteruit werd de ingebrachte Rick van Koulil de diepte ingestuurd waarna hij de bal breed speelde op de meegelopen Igo Vissers, die 1 op 1 met de keeper deze keer wel scoorde. Hiermee leek de overwinning binnen, maar in de blessuretijd kwam Bruheze toch nog langszij, doordat de wedstrijd niet professioneel werd uitgespeeld. Balverlies leidde tot een voorzet die door Robin Kemper behendig werd binnen geschoten.

Na afloop heerste bij Excellent het gevoel dat ze zich zelf onvoldoende hadden beloond. Het biedt wel perspectief voor de komende wedstrijden. Met Pasen is het eerste elftal vrij.