Stiphout vooruit 1 - Excellent 1

Molenven 7
5708DW
HELMOND

Opvallend was de stand in de derde klasse D voor deze wedstrijd. Namelijk de vier bovenste ploegen, Handel, Stiphout, Bruheze en Venhorst  komen allemaal van over de pad oftewel van over de Middenpeelweg. Dit is verder niet belangrijk maar op zijn minst opvallend te noemen.

Het is echter deze middag aan Excellent om daar verandering in aan te brengen. En zo gezegd zo gedaan. Excellent stroopte de mouwen maar weer eens op om het karwei te klaren. Wat Louis van Gaal met zijn spelers vooralsnog niet lukt is John Janssen met zijn oranjemannen wel gelukt. Namelijk om als team met volle inzet te gaan voor een goed resultaat leunend op een sterke verdediging maar indien mogelijk met drang naar voren. Overigens: Trainer John Janssen bereikte de avond voor de wedstrijd tijdens de jaarlijkse clubavond een mondelinge overeenkomst om ook volgend seizoen de ploeg uit Oploo te coachen en  trainen.

Al vroeg in de wedstrijd kreeg de rechtsback van Stiphout Vooruit een gele kaart na een eerste overtreding op een Excellent aanvaller. Dit zette min of meer de toon voor de wedstrijd waarin Excellent niet schuwde om er fors doch sportief in te gaan.  De spelers van Stiphout stoorden zich regelmatig aan de beslissingen van de scheidsrechter.  Stiphout was de ploeg die technisch goed verzorgd spel liet zien en Excellent was meer van het tegenhouden met veel gevaarlijke uitvallen zeker op het eind van de wedstrijd.

In het eerste kwartier kreeg Stiphout enkele kansjes en na een mooi schot en dito redding van Noud van der Stoel bleef de brilstand op het scorebord. In minuut 20 had Mark Thomassen van Excellent na een mooie steekbal een goede kans om de score te openen. Hij werd echter juist voldoende gehinderd om doeltreffend af te kunnen ronden.Minuut 30 bracht dan toch de voorsprong voor Excellent. Via een mooie actie van Sven van Gelder en een dito voorzet van Timo Cornelissen wist Frans Cuppers in de daaropvolgende scrimmage te scoren.

Een opmerking van een supporter van Excellent over Stiphout Vooruit: “ze voetballe verrekkes maar in de 16 hout het op, daar gaan ze niet meer vooruit”

De tweede helft trachtte Stiphout het tij te keren maar Excellent bleef stug verdedigen. Echt veel doelrijpe kansen wist Stiphout niet te creeeren en ook het goede afstandsschot kwam er niet.

Door snelle uitvallen kreeg Excellent weer meer kansen en in minuut 76 was het spits Roel Verberk die de 2-0 wist te scoren uit een onmogelijke hoek. Hierna zette Stiphout alles op alles en via een penalty na hands werd de aansluitingstreffer gescoord. Verder dan deze 1-2 kwam het echter niet. De drie punten gingen in de tas mee over de Middenpeelweg naar Oploo.

Wederom een knappe prestatie van Excellent dat nu drie keer op rij heeft gewonnen en de aansluiting met de subtop weer heeft gevonden. Volgende week is Venhorst te gast op Het Domein in Oploo en let op ….de wedstrijd start om 14.00 uur. Tot dan.